Orderadministratör

Orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Orderadministratör för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många.
Tycker du att det verkar spännande att arbeta med montageverktyg och instrument för våra utvecklingsprov och siter runt om i världen?Tools & Instrument levererar verktyg och instrument till projekt för att sätta upp företagets produkter och/eller utföra service. Vi hanterar årligen cirka 3000 ordrar och kalibreringar sker i eget ackrediterat labb.
Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Planering/Logistik-gruppen arbetar med planering och leverans. Här ligger också ansvaret att säkra volymer av instrument och verktyg för att täcka behovet enligt prognos för planerade nyinstallationer och inspektioner.
Vi behöver stärka upp vår ordergrupp i Instrument- & Verktygsservice-verksamheten, där du är en länk i kedjan som säkerställer att vi i rätt tid levererar instrument och verktygs-kit till rätt plats. Denna roll som Orderadministratör är framför allt tänkt att fylla behov vår ordergrupp där du administrerar serviceordrar i SAP-system som främsta inriktning och arbetar flexibelt mellan verktyg & instrument-ordrar med fokus där störst behov finns. Du har stort fokus på kvalitet och är noggrann med dina uppgifter. Vi söker även dig som inte har några problem att kommunicera med gränssnitt och kunder på både svenska och Engelska. Via teams-samtal, telefon eller e-post. Jobbet innefattar att hantera ordrar efter överenskommet arbetssätt med verkstaden där plock och kontroll sker. Det finns även en kalibreringsgrupp och teknisk support som interna gränssnitt. Några exempel på utrustningar som hanteras är hydraulik, handverktyg, flödesmätare, laserutrustningar, kablage & mätsonder.

Din profil * Tidigare erfarenhet av orderhantering
* Erfarenhet inom industri * Erfarenhet av Office-paketet* Svenska och engelska i tal/skrift* Noggrann och driven
* Kunskaper i SAP-affärssystem är mycket meriterande

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande:
- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.
Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Jessica Ferm070-410 63 91jessica.ferm@unikresurs.se

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023