Orderadministratör för omgående start

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en orderadministratör som är tillgänglig för omgående start. I rollen blir du del av ett team bestående av 11 kollegor med olika kunskaper, alltifrån orderadministration till försäljning. Tillsammans med ytterligare en kollega blir du ansvarig för en av organisationens största kundkonton.

Arbetsuppgifter

Du kommer dagligen ta ut en rapport av bokade/beställda artiklar för att sedan stämma av lagerstatus och tillgänglighet. Då det vanligtvis kommer mellan 40 och 100 beställningar/artiklar varje dag kommer du hantera stora mängder data.

Utöver orderadministration kommer du även ha löpande kontakt med en dedikerad kontaktperson hos kunden samt de lokala interna avdelningarna för lager och logistik.

Vi söker dig som
Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet av orderläggning
Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom relevant område
Har vana av att arbeta i ett stort ERP-system
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift


Meriterande är kunskap i SAP samt om du talar tyska.

För att lyckas i rollen som orderadministratör hos vår kund är det viktigt att du är mycket noggrann och lägger stor stolthet vid att leverera dina uppgifter i tid samt med hög kvalitet. Du är även strukturerad och bekväm i att driva dina uppgifter framåt självständigt, även under tidspress eller hög belastning.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av OIO med möjlighet till övergång till kundföretaget.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: oktober
Placering: Göteborg/Mölndal
Kontaktperson: Armin Rizvanovic
Lön: fast månadslön, marknadsmässig


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023