Orderadministratör till globalt företag

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Har du tidigare erfarenhet av ordermottagning och trivs i en administrativ roll? Vi söker dig som vill arbeta som orderadministratör och har möjlighet att börja omgående. På kontoret i Göteborg sitter ca 50 personer och du kommer tillhöra ett mindre team där ni hanterar oderflödet. Är du den vi söker?

Tjänstebeskrivning
Du kommer i din tjänst som orderadministratör att arbeta på ett stort globalt företag som är leverantör mot fordonsindustrin. Tillsammans med dina kollegor arbetar du i affärssystemet SAP och hanterar de order som kommer in från kund. Du hanterar administrationen samt arbetar med problemsökning och lösningsfokus gentemot kunderna. Du uppdaterar korrekt information, pris och bereder fakturor. Då du hanterar många olika artikelnummer och produkter kommer din noggrannhet och effektivitet väl till användning. Du har flera kontaktytor internt och arbetar nära företagets säljare där du på sikt kan komma att stötta dem med viss säljadministration.

Lämplig bakgrund
Du har en avslutad gymnasieutbildning och har tidigare erfarenhet inom administration. För att passa hos kunden trivs du i en ansvarstagande roll där du gillar detaljer såväl som att ha ett helhetstänk. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet och vi söker därför dig som arbetar strukturerat och har ett ordningssinne. Utöver detta tror vi att du är en lagspelare med god kommunikativ förmåga och ett naturligt sinne för service. Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav och har du dessutom erfarenhet av att arbeta i SAP sen tidigare är detta meriterande. Då koncernspråket är engelska behärskar du detta i både tal och skrift.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson på tel 031-333 54 81 eller på frida.johansson@sw.se

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi .

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Larsson
+46 313335471
Jenny Larsson
+46 313335484
Niclas Borenstein
+46 313335483
Jasmin El Kachani
+46 31 333 54 81
Tomas Bogren
+46 31-333 54 84
Jasmin El Kachani
+46 031-333 54 81
Frida Johansson
+46 31-333 54 81
Frida Johansson
+46 313335481
Andrea Pohl
+46 766471603

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW GBG Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid Löpande
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48A, Kungspassagen
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023