OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du strukturerad, kommunikativ och serviceinriktad? Trivs du även att arbeta administrativt och har dessutom goda tekniska kunskaper och tidigare erfarenhet av arbete administrativt arbete? Vi söker just nu en orderadministratör för uppdrag hos vår globala kund i Ludvika! Uppdraget är ett heltidsuppdrag som förväntas starta i början av maj och som det ser ut i dagsläget, pågå till fram till april nästa år. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som orderadministratör är ditt huvudsakliga ansvar att ansvara för administration relaterad till orderutförande från försäljning till leverans och transport. Du ansvarar bland annat för att samla in och sammanställa uppgifter som är av vikt för administrationen av ordrar, hjälpa till med genomförandet av orderadministrationen samt samordna eller övervaka genomförandet av administrativa uppgifter. Vidare kommer du i nära samarbete hjälpa din orderchef eller projektgruppen vid granskning av kommersiella och tekniska anbudsvillkor.
Med hänsyn till covid-19 pandemin kommer du arbeta på distans enligt företagets riktlinjer. 1–2 dagar per vecka kommer arbetet utföras på plats då vissa arbetsuppgifter såsom FAT kräver att du är på plats. Resterande dagar sker arbetet på distans.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hjälpa och stödja kunder i frågor relaterade till kundens beställning
• Ge återkoppling till kunden
• Ansvara för fakturering
• Ansvara för FAT
• Ansvara för betalning i enlighet med avtal
• Bedriva intern kommunikation med andra avdelningar inom företaget
Vem är du?
För rollen som orderadministratör så söker vi dig med tidigare administrativ erfarenhet eller liknande roll. Vidare efterfrågas erfarenhet från SAP-systemet ERPIn. Vi ser även att du har goda grundläggande tekniska kunskaper och har goda engelska kunskaper både i tal och skrift. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och tar stort ansvar för arbetet. Du sätter kunden i centrum och arbetar strukturerat, lösningsorienterat och har ett noggrant arbetssätt. Vidare har du en stark problemlösningsförmåga och trivs i en kommunikativ roll där du möter kunden och kollegor med positivitet och engagemang.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02