Orderadministratör till Mersen i Solna!

Orderadministratör till Mersen i Solna!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vår trevliga kund Mersen sitter i fina lokaler vid Solna Strand och söker nu för en rekrytering en duktig orderadministratör. Här får du arbeta i en internationell miljö samtidigt som du ingår i ett mindre företag med en familjär känsla. Arbetsgruppen du ingår i präglas av en god stämning med högt i tak. Andra fördelar är 39 timmars arbetsvecka, ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att jobba hemifrån. 

Om Mersen

Mersen är en global expert på elkraft och avancerat material. Vi designar innovativa lösningar för att tillgodose kunders specifika behov, som gör det möjligt för dem att optimera sin tillverkningsprestanda inom områden som energi, transport, elektronik, kemikalier, läkemedel och processindustrin. Mersen- koncernen startade sin verksamhet i Sverige 1929 och vi har sedan dess expanderat vår verksamhet till hela Norden inklusive Baltikum. 

 Om tjänsten

I denna spännande roll som orderadministratör tillhör du ett team på fyra personer som arbetar mot den nordiska och Baltiska marknaden. De huvudsakliga arbetsområdena är ärendehantering i order och leveranskedjan, övervakning av digitala orderflöden, avvikelsehantering, internorder och fakuraärenden. Dessa ansvarsområden omfattar samtliga försäljningskanaler och dotterbolag. En viktig del av tjänsten är att driva verksamhetsutveckling i enlighet med strategisk plan, förbättra kundupplevelsen och förverkliga uppsatta affärsmål som ett team. 

Arbetsuppgifter

• Du arbetar tätt med våra kunder via mail, telefon och kundportaler
• Ansvarar för leveransfrågor och allmän support
• Leveransbevakning och hantering av reklamationer
• Tätt samarbete med de olika siterna runtom i Europa
• Daglig kontakt med logistik i Frankrike och andra leverantörer
• Fakturaärenden, prisuppdateringar i ERP systemet, förbereda offert till mindre kunder
• Daglig dialog med företagets utesäljare för att hjälpa till med uppföljning av olika projekt samt övriga ärenden
• Delaktighet i månatliga möten där vi jobbar med att förbättra processer och flöden

Kvalifikationer

I rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Erfarenhet av arbete med digitala orderflöden och kundservice
• Tidigare erfarenhet av att ha jobbat i CRM system, Sales Force är meriterande
• Erfarenhet av office paketet och god kunskap i Excel
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Kunskap och erfarenhet av Incoterms
• Kunskap i Elprodukter är meriterande
• Erfarenhet av ERP systemet JD Edwards är meriterande

Personligt

För att lyckas i rollen är du strukturerad, engagerad, ödmjuk och lösningsorienterad med ett intresse för människor och utveckling. Du är analytiskt lagd och har lätt för att jobba med siffror. Du är social  och relationsbyggande och samarbetar med hela organisationen  och ger stöd och coachar din arbetsgrupp. Rollen innefattar kontakt med många interna och externa parter så du är lyhörd och kommunicerar öppet och tydligt. Frihet under ansvar är ledordet i vårt team!

Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

 

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Nyckelord: orderadministratör, order, teknik, Solna,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 22 juni 2022

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023