Orderadministratör till snabbväxande medicinteknikbolag

Arbetsbeskrivning

Orderadministratör
Gillar du att ha kontakter med många olika sorters människor varje dag? Är du serviceinriktad? Är du glad, utåtriktad, snabb, noggrann och effektiv? Då är detta kanske ett jobb för dig!

Som orderadministratör kommer du att arbeta i en miljö med högt tempo och där det gäller att ha många bollar i luften samtidigt. Arbetsuppgifterna kommer att innefatta ordermottagning och service till våra kunder av företagets produkter och hantering av serviceärenden. Vidare innebär tjänsten fakturering, rapportering av statistik, inköp, lagerhantering samt övrig administration inom kontoret. Du kommer också få ansvara för att uppdatera prislistor, förse våra kunder med dokumentation kring produkterna och produktbroschyrer. Det är fördel om du har intresse för tekniska produkter då det kommer hjälpa dig att hålla hög service till våra kunder. Många av våra kunder är återförsäljare i Europa, vilket innebär att kommunicera på engelska i tal och skrift ingår i dina arbetsuppgifter.

Uppdragsgivare: Quickels Systems AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 22 juni 2015
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Anna Olsson, 073- 522 00 60, anna.olsson@proffice.se

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbete inom orderhantering och kundtjänst från ett tekniskt företag alternativt är nyutexaminerad från högskola. Du har mycket goda datakunskaper samt gedigna kunskaper i Office-paketet. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift.

Meriterande är språkkunskaper då vi har kunder i många olika länder. Majoriteten av våra kunder finns i de tysktalande och fransktalande delarna av Europa. Om du har erfarenhet från affärssystemet Mamut är det också meriterande. Förståelse för det bokföringstekniska (debet och kredit) är en fördel.

Som person är du positiv, noggrann, arbetsam, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är van vid att hålla ett professionellt förhållningssätt gentemot kunder. Du tycker om administrativt arbete, såväl rutinarbete som nya oväntade utmaningar. Det är viktigt att du har förmågan att kunna överblicka arbetet och samtidigt har känsla för detaljer. Du är initiativrik och har förmåga att driva projekt om förbättringar inom företaget.

Du gör alltid ditt bästa för att bidra till gruppen med positiv personlighet. Quickels är ett litet bolag varför förståelse för dina medarbetares arbetsmoment är viktigt. Du hjälper gärna dina kollegor med enklare såväl som mer avancerade arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Organisations-/företagsbeskrivning:
Quickels Systems AB är ett svenskt medicintekniskt utvecklingsbolag med spetskompetens inom vakuumapplicerat EKG. Våra största marknader är framförallt Sverige och Europa. Quickels befinner sig för närvarande i en expansiv fas med spännande innovativa produktlanseringar inom kort.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Thor

MArcus Möller

Liv Hedström

Pernilla Keusch

Linda Hulthén Büchler

Karin Alexandersson

Maria Ahl

Albin Hillbom

Emelie Petersson

Patrik Schultzèn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 juni 2015

Besöksadress

Regeringsgatan 65
None

Postadress

Regeringsgatan 65
Stockholm, 10724

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023