OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
I rollen som orderansvarig hos OLW kommer du att arbeta med att ta emot och registrera inkommande orders, du bokar transporter samt skickar orderbekräftelser. Du har hand om alla ordarna som inkommer på den svenska marknaden samt all fakturering och reklamationer som de omfattar. Det är en tjänst som innebär kundkontakt mellan olika grossister samt internt med säljare. Tjänsten är varierande på det sättet att det finns höga arbetstoppar varje dag som måste följas och du arbetar dagligen mot deadlines.
Det är ett vikariat som pågår under ett års tid.
Som person ska du vara social och gillar att ha kontakt med människor. Du klarar av att hantera stress, högt arbetstempo och trivs att arbeta mot deadlines. Du är noggrann och arbetar effektivt. Du är ansvarfull som person och kan prioritera vad som är viktigast för stunden.
Om företaget
Orkla Confectionery & Snacks Sverige är en ledande kex- och snacksleverantör med välkända och starka varumärken inom respektive kategori. OLW tillverkar och säljer produkter inom segmenten chips, nötter, popkorn, dippmixer och ostsnacks. Ett exempel är klassiska OLW Cheez Doodles som är marknadens största snacksprodukt. Under varumärket Göteborgs finns de välkända varumärkena Ballerina, Singoalla, Brago, Guld Marie, Singoalla, Kung Oscar Pepparkakor m fl.
Orkla Confectionery & Snacks Sverige, med 700 medarbetare och en omsättning på 1,2 miljarder, ingår i affärsområdet Orkla Confectionery & Snacks som återfinns i de nordiska länderna och Baltikum. Bolaget är en del av den norska börsnoterade Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden.
Din profil
Skallkrav:
Högskoleingenjör inom ekonomi, handel eller logistik
Meriterande:
Det är meriterande om du har kunskap inom affärssystemet Movex
Du har tidigare erfarenhet inom fakturering och logistik
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Omfattning: Heltid, vikariat 12 månader
Tillträde: Augusti
Lön: Enligt överenskommelse
Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996