OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Om kunden:
Företaget levererar kvalitetsglas till företag inom bland annat bygg- och arkitektbranschen. De har ett brett sortiment och tillhandahåller bland annat fasadglas, skyddsglas, brandglas och lamellglas.
Arbetsuppgifter:
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att sköta orderhanteringen mot företagets leverantörer. Du har ett stort ansvar för att kontrollera både volym- och måttenheter gentemot beställningarna för att säkerställa en korrekt leverans mot kund. Pris och leveranssäkerhet är två ledord som genomsyrar samtliga processer. Du sköter ordermottagningen främst via mail och en stor del av korrespondensen sker på engelska. Ungefär 20 % av tiden stöttar du upp i ekonomirelaterade frågor vad gäller kontering, fakturering och leverantörsreskontra. På företaget arbetar ungefär sex personer och stämningen beskrivs som familjär. Arbetstiderna är 08.00-16.30.
Profil:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet inom orderhantering, innesälj och/eller ekonomi
• Tidigare kunskaper inom kontering, fakturering och leverantörsreskontra (meriterande)
• Erfarenhet av affärssystem
• Mycket god datorvana
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
För att lyckas i rollen är du en flexibel och handlingskraftig person som har förmågan att hugga i där det behövs. Du sprider god stämning på kontoret och ställer gärna upp för dina kollegor. Vi tror även att du trivs med kundkontakt och gör ditt yttersta för att leverera god service till både kunder och kollegor. Vidare ser du tjusningen i att lösa problem, analysera siffror och har en välutvecklad problemlösningsförmåga. Att arbeta strukturerat och noggrant är för dig en självklarhet.
Övrig information:
Start: I augusti
Plats: Ystad
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: orderhantering, ordermottagare, kundtjänst, administration, engelska, svenska, fakturering, ordermottagning, ekonomi, kontering, innesäljare, sälj, Ystad, heltid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund