Orderhanterare till internationellt bolag!

Orderhanterare till internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du redo att bidra till att effektivisera orderlogistikprocessen och förbättra kundupplevelsen? Har du erfarenhet av logistik och trivs i en koordinerande roll? Då kan vi ha tjänsten för dig! Vi söker nu dig som har kompetens inom orderhantering och supply chain för att bli en del av ett dynamiskt team och bidra till framgång. Tjänsten är på heltid med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 12 månader med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är med placering på företagets kontor i Nacka och möjlighet till distansarbete finns.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Arbeta nära försäljningsteamet för att lösa orderavvikelser.
• Registrera externa inköp kopplade till kundorder och säkerställ noggrann dokumentation.
• Samarbeta med fraktpartners för att implementera de bästa leveranslösningarna.
• Hantera avvikelser snabbt och upprätthåll tydlig kommunikation med logistikpartners.
• Säkerställ att försäljningsorder registreras i SAP-systemet samt följs upp och levereras till kunderna.
• Samordna leveranser och säkerställa att alla transaktioner sker smidigt och effektivt, från början till slut.
• Returhantering


Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav:

• En examen inom logistik/supply chain eller liknande
• Arbetslivserfarenhet av logistik/supply chain
• God kunskap om MS Office
• Erfarenhet av ERP/ECC-system
• Flytande i svenska och god kunskap i engelska, både i skrift och tal
• Tidigare erfarenhet av att koordinera order och leveranser inom en försäljningsorganisation är meriterande.

Vi söker efter dig som har utmärkt kommunikativ förmåga och passion för kundservice. Du har förmåga att identifiera och lösa problem effektivt. Vidare är du bekväm med att arbeta i en snabbrörlig miljö och möta deadlines samt att du har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.




Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2024
  • Ansök senast: 5 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023