Orderhanterare till växande Albis Plastic Scandinavia!

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter som orderhanterare och trivs i internationell miljö? Då är tjänsten som orderhanterar något för dig!

Om jobbet
Albis Plastic Scandinavia är stort inom tillverkning, förädling och handel av plastprodukter samt färgprodukter. Företaget finns etablerade globalt och tillverkar även maskiner och apparater inom industrin. Arbetsmiljön präglas av nytänkande och innovation för att ständigt skapa och utveckla nya idéer.

I din roll som ordermottagare kommer du att arbeta med andra orderhanterare i en öppen och trivsam miljö. Du har fokus på orderhantering via mejl och telefon samt assistera säljavdelningen. Ditt arbetsverktyg kommer vara SAP och du jobbar med:

- ordermottagning/orderhantering
- hantering av mejl och telefon
- stöttning av säljavdelningen

Du kommer även få möjlighet att växa i rollen över tid vilket leder till mer ansvar!

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet inom ordermottagning eller liknande och som trivs med att både skriva och tala engelska. Dina språkkunskaper och tidigare erfarenhet av ordermottagning gör det enkelt att sätta dig in i arbetet och ger nödvändig insikt i det dagliga flödet. Det är mediterande om du tidigare arbetet i affärssystemet SAP. Det här är ett jobb för sig som har en hög social kompetens, har en positiv inställning, noggrann och inte rädd för att hugga i. Din social kompetens gör att du trivs i sociala och livliga miljöer och värdesätter att arbeta i grupp.

Viktigt för tjänsten är:

- flytande engelska i tal och skrift
- arbetat med relaterade uppgifter
- erfarenheter av SAP
- erfarenhet av att arbeta med service

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  

Om anställningen
Tjänsten som orderhanterare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 4 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos företaget. Uppdraget som orderhanterar är en heltidstjänst och förlagt dagtid mellan 8-16:30. 

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att 

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Falhström på 031-7254508. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Dagtid 8-16:30
  • Publicerat: 26 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023