Orderkoordinator till framgångsrikt företag inom bilindustrin – Göteborg

Orderkoordinator till framgångsrikt företag inom bilindustrin – Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du akademiska kvalifikationer och är en skicklig administratör? Är du strukturerad, analytiskt lagd och har en förmåga att hantera oförutsägbara situationer med hög komplexitet? I så fall kanske detta är något för dig! Ett välkänt namn i bilindustrin behöver stöttning i form av en orderkoordinator, läs vidare och ta reda på mer.
Om tjänsten
Vi söker efter en strukturerad orderkoordinator till vår kund - ett välkänt och framgångsrikt företag inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Tjänsten är på heltid och placerad på kontoret i Göteborg.
Ditt uppdrag
I detta uppdrag arbetar du tillsammans med teamet Order Management som är globalt ansvarigt för att uppfylla företagets produktionsorderbok för alla anläggningar och carlines, enligt det beslutade produktionsprogrammet. Teamet hanterar orderboken genom daglig planering och manuell hantering av order, allt med ett högt kundfokus och som enda kontaktpunkt för alla marknader när det gäller frågor och förfrågningar relaterade till produktionsorderboken.
Huvudansvar:
I ditt dagliga arbete kommer du att identifiera och utföra åtgärder som behövs för att fylla i produktionsorderboken före sista dagen för orderändring, samt för att övervaka orderingång och kapacitet i orderhanteringssystemet ARO. I rollen arbetar du nära marknader, regioner, alla globala produktionsanläggningar samt avdelningarna Program Planning och Capacity Management.
Arbetsuppgifter:
Säkra ett hundraprocentigt uppfyllande av orderbok för marknader och regioner inom ansvarsområdet.
Bearbeta orderförfrågningar från marknader och regioner.
Anpassa orderbok till program / produktionsplan.
Analysera status för produktionsorderboken och proaktivt ta itu med frågor och utmaningar kring denna.

Dina egenskaper
Vi söker dig som är lösningsorienterad och handlingskraftig med en ”can do”-attityd. Med ett analytiskt tänkesätt och en god förmåga att planera och organisera ditt arbete lyckas du leverera resultat med kvalitet och hantera även de mest oförutsägbara situationerna med hög komplexitet utan problem. Vidare ser vi att du har en god kommunikationsförmåga, är utåtriktad med social kompetens och trivs bra i samarbete med andra. Avslutningsvis ser vi gärna att du har en positiv attityd och härlig energi som du gärna delar med dig av till dina kollegor!
Låter det intressant? Skicka gärna in en ansökan, vi ser fram emot att läsa den!
Vi söker dig som har:
Universitetsexamen eller annan akademisk kvalifikation
Administrativa kunskaper och är van vid att arbeta i Microsoft Excel
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Plus i kanten:
Kunskap i ytterligare språk
Tidigare kunskaper från områden som orderhantering, marknadsbeställningsprocesser och/eller anläggningsplaneringsprocesser är fördelaktiga

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2023-01-31. Tillträde 2022-09-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33331 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Peridokonsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 september 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Exportleveransansvarig

Exportleveransansvarig

17 maj 2024

23 april 2024

15 maj 2024

13 maj 2024