Orderkoordinator till internationellt företag med start omgående

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vi söker en orderkoordinator/kundtjänstmedarbetare till spännande företag som sitter i centrala Stockholm. Det är internationellt företag som arbetar inom laboratoriebranchen med kunder inom flera olika verksamheter som kemilabb, skolor och läkemedelsföretag. De arbetar både med utveckling och produktion samt ger support och service till sina kunder. Vi söker nu för vår kunds räkning efter en nordisktalande orderkoordinator med  språkkunskaper i danska, finska, eller norska.

Tjänsten
I tjänsten som orderkoordinator ingår du i en supportgrupp bestående av flertalet personer som administrerar, planerar och ger support gällande order. Tjänsten är på heltid start omgående tom 31/1 2017 och du kommer att arbeta som konsult via Placera Personal. 

Arbetsuppgifter
I tjänsten som orderkoordinator har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Hantering av mail, fax, samt inkommande samtal
• Orderregistrering och fakturering
• Löpande dialog med lagret i Holland gällande specialleveranser
• Jobba med kundservice, merförsäljning och hantera reklamationer/klagomål
• Diverse administrativt arbete

Kvalifikationer
För att passa som norsktalande orderkoordinator ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• Flytande norska, danska eller finska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat i ett affärssystem är meriterande

Personliga egenskaper
Som person är du glad, positiv och arbetsvillig. Du har en god samarbetsförmåga, är strukturerad och har lätt för att arbeta självständigt. Vidare är du flexibel och initiativtagande som person.

Intresse av tjänsten:
Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord: norsktalande, norska, danska, finska, orderadministratör, orderkoordinator

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse.
  • Heltid Heltid / Start omgående tom 31/1 Du kommer bli anställd som konsult via Placera Personal.
  • Publicerat: 18 augusti 2016

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023