Orderkoordinator till skandinaviska marknader

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter att förstärka vår Customer Service Department (CSD) i Tranås. CSD tar emot och behandlar samtliga order i de länder EFG arbetar.
CSD har en kontinuerlig dialog med våra kunder och säljbolag angående förfrågningar, offerter och order samt våra möjligheter att tillmötesgå dessa.

Jobbet innebär att hantera en order från det att vi tar emot den tills dess att den är komplett levererad och kunden är nöjd. Eftersom många av våra kunder finns i Norge och Danmark är det av vikt att kunna kommunicera på dessa språk. Arbetet sker i nära samarbete med andra funktioner inom EFG, såsom försäljning, produktionsinköp, produktionsplanering, leverans och offert.

Arbetsuppgifter:
Tjänsten innebär att du tar emot leveransförfrågningar, offerter och order. Tillsammans med kund och säljare säkerställer du att produktion och levererans sker enligt kundens önskemål och krav. Du följer inkommen order och driver den i projektform genom produktionsplanering och produktion på ett korrekt sätt så att kundens önskemål tillgodoses. Under hela processen har du fortlöpande kontakt med kunden. Skulle något mot förmodan gå fel i leveransen utreder du detta och ser till att eventuella ersättningsprodukter produceras och levereras till kund.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid.
Placeringsort är Tranås.

Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst ska du tycka om att ha många kontakter. Du drivs av att hjälpa våra inredare och säljare att öka våra marknadsandelar. Att vara säljarnas och kundernas förlängda arm in i vår fabrik och Supply Chain är en naturlig roll för dig, som har tydligt kundfokus. Du är bra på att planera och har en helhetssyn över alla delar som ingår i ett leveransprojekt. Du ser tidigt om något riskerar att inte följa planerna och vidtar de åtgärder som krävs för att undvika detta.

Som person är du serviceinriktad och bra på att samarbeta. Att lyfta telefonluren och ringa en kund för att reda ut ett problem är naturligt för dig. Ditt kundfokus leder till en bra känsla för prioriteringar och du balanserar det strukturerade arbetssättet mot flexibla lösningar på ett bra sätt.
Du har några års erfarenhet av arbete med order- eller leveransplanering och är trygg i rollen som projektledare/koordinator. Har du dessutom verkat inom ett område där leveranserna är större och komplexa är du en mycket intressant kandidat!
Något av våra skandinaviska grannspråk samt engelska är ett krav. Du har relevant eftergymnasial utbildning, är van användare av MS Office och har erfarenhet av affärssystem (AX).

Frågor och ansökan:
För mer information om tjänsten, kontakta Mats Porsö, Chef Customer Service, 031-350 37 86.

Din ansökan mailar du till Helene Boije, HR-ansvarig, helene.boije@efg.se senast den 20 mars 2015. Ansökningar och frågor besvaras löpande. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.


Facklig kontaktperson för Unionen är Suzanne Bergdahl, tel: 0140-676 62.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-chef Sofia Gustavsson
0140-67653
Marketing Support Manager Camilla Davidsson
0140-675 58
HR-chef Sofia Gustavsson
0140-67653
HR-ansvarig Helene Boije
0140-676 59
Chef Produktionsteknik Mats Ekegren
0140-676 94
Marketing Support Manager Camilla Davidsson

HR-ansvarig Helene Boije

Chef Shared Service Center Susanne Bendz
0140-67506
HR-chef Sofia Gustavsson
0140-67653
HR-ansvarig Helene Boije
0140-67659

Sammanfattning

Besöksadress

TREHÖRNAVÄGEN 2
TRANÅS

Postadress

BOX 1017
TRANÅS, 57328

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023