Ordermottagare

Arbetsbeskrivning


Överums Bruk AB är ett verkstadsföretag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för jordbearbetning, sådd och spridning inom lantbruket.

Våra största kunder är de ledande återförsäljarna i Sverige samt våra systerbolag, som distribuerar maskiner till återförsäljare i fler länder.
Överums Bruk ägs sedan 1998 av danska Kongskilde A/S som i sin tur ägs av danska DLG.

Företaget ligger i en expansions- och effektiviseringsfas med investeringar och fabriksombyggnad för att möta marknadens krav.


Tjänsten
Som ordermottagare vid Överums Bruk har du ansvar för orderprocessen vilket innebär att du tar emot, registrerar och bekräftar ordrar. Beställning av frakt och administration kring tullkontroll, leveransbevakning samt hantering av reklamationsärenden ingår också i tjänsten.

I detta arbete har du mycket kontakt med vår exportsäljare samt befintliga kunder. Kontakt med kunder och distributörer sker främst via telefon och e-post.

Du ingår i Customer Serviceavdelningen och rapporterar till Customer Service Manager som sitter i Danmark.


Krav och kvalifikationer
Vi söker dig med logistikutbildning och tidigare erfarenhet från arbetsuppgifter där du arbetat med orderhantering och kundservicearbete inom export. För att kunna hantera internationella telefon- och e-postkontakter, är ett krav att du har god kommunikativ förmåga samt kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Behärskar du fler språk är det meriterande då Överums Bruk exporterar till ett stort antal länder. Då det dagliga arbetet sker med datorn som redskap så har du en god datavana och IT-kompetens samt kan lätt sätta dig in i nya system.

För att passa in i rollen så trivs du med att arbeta i ett högt tempo och är stresstålig. Som person är du självgående och lösningsorienterad samt har förmågan att ansvara för många arbetsuppgifter parallellt. Du ska ha en hög servicegrad mot kunder.

Vi tar emot ansökningar via e-post. Skicka med ditt CV och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten till heda@overums-bruk.se. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av HR-ansvarig Heidi Dahlström på telefon 070-223 61 71.

Tjänsten är initialt visstidsanställning på 6 månader, med goda chanser till tillsvidareanställning.

Facklig företrädare för Unionen är Leif Söderlund, telefon 0493-36169

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Heidi Dahlström
070-223 61 71
Personaladministratö Heidi Dahlström
0702236171

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖVERUMS BRUK AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Tjänsten är initialt visstidsanställning på 6 månader, med goda chanser till tillsvidareanställning.
  • Publicerat: 7 juli 2016

Besöksadress

BRUKSGATAN
ÖVERUM

Postadress

None
ÖVERUM, 59096

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023