Ordermottagare

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Har du tidigare erfarenhet av arbete som ordermottagare, har goda kunskaper i SAP och är mycket kommunikativ? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker för vår kunds räkning en ordermottagare för omgående uppdrag i Malmö.

Om verksamheten
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du kommer att vara anställd av Dreamwork och uthyrd till något av våra kundföretag.

Mer om tjänsten
Vår kund sitter i nyrenoverade lokaler med närhet till såväl tåg- samt bussförbindelser. Uppdraget avser heltid måndag till fredag under kontorstid/dagtid. Uppdraget avser att starta omgående och pågå fram till påsk med möjlighet till en eventuell förlängning. Arbetsplatsen värnar om ett gott klimat där samtliga medarbetare värdesätts. Det huvudsakliga arbetet är administration, supplychain coordination samt front and back office coordination. Sedvanliga arbetsuppgifter är följande:

- Orderregistrering
- Kommunikation med logistikavdelning samt med lokala speditörer
- Besvara inkommande samtal
- Förberedelser inför besök
- Beställning och mottagning av kontorsmateriel
- Sedvanliga administrativa uppgifter


Din profil
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av att arbeta i programmet SAP. Du är mycket kommunikativ och sätter stor vikt vid kundnöjdhet. Som person är du positiv, har ett stort driv, är flexibel och mycket engagerad. Du har några års erfarenhet av arbete som ordermottagare och är i början av din karriär. Du behärskar obehindrat det engelska språket i såväl tal som i skrift. Goda kunskaper i tyska är meriterande men ej ett krav. Du är van vid att ha mycket kundkontakt och trivs mycket bra i den kommunikativa rollen det innebär. I en arbetsgrupp är du den som peppar dina kollegor och som alltid utför arbetet med ett leende på läpparna. Du värdesätter goda relationer och har en god samarbetsförmåga. I övrig är du såväl prestigelös som noggrann och tummar aldrig på kvalitén.

Vår kund lägger stor vikt vid kreativitet, gott kundbemötande och engagemang och det är således viktigt att du som person delar dessa egenskaper och värderingar.



Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023