Ordermottagare/ administratör/ innesäljare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en person till tjänst med mycket varierande arbetsuppgifter, ansvar och utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifterna besår i huvudsak av följande:

Ordermottagning: Sker i huvudsak via telefon och besökande kunder. Arbetsbelastningen varierar och det kan tidvis vara mycket stressigt Detta sköter du på egen hand en dag per vecka samt fulltid vid semestrar och sjukdom. I perioder med mycket att göra agerar du back-up till ordinarie ordermottagare.

Planering/ delegering av transporter, reparations- och servicearbeten till personal. Inkluderar även externa kontakter när maskiner befinner sig långt borta

Uppdatering av hemsida och ordersystem

Administration av besiktningar, tillståndsansökningar, instruktionsböcker mm

Assisterande Ekonomiarbete

Skapa presentationsmaterial

Kontaktsamtal till potentiella kunder

Administration av kvalitetssystem

Vid behov hjälpa till med transporter, etablering av liftar o dylikt. Kräver B- körkort

På sikt kunna hjälpa till med offerter

Finns möjlighet att utveckla till mer aktiv försäljning samt att hålla i utbildningar. Detta är inget krav utan eventuella möjlighet för den som så önskar.

Kvalifikationer
Personen i denna roll delegerar arbete och har mycket kundkontakt. Du måste kunna bemöta alla typer av människor på ett bra sätt. Du måste vara flexibel och kunna planera och delegera arbete till personal. Arbetet kan bitvis vara mycket stressigt.
Vi tror att följande kvalifikationer matchar din profil väl:

Du har känsla för kundservice och bra kundbemötande.

Du är flexibel, prestigelös och sätter kunden i första rummet

Du klarar av ett högt tempo med flera saker på gång samtidigt

Du är flexibel och noggrann

Du har mycket datorvana och kan arbeta i Microsoft Office på en hög nivå.

Du är kreativ och självständig

Vana av fakturering och eller ekonomiarbete är meriterande

Körkort, minst B, krävs.

Branschvana är meriterande

Om Rallco AB
Rallco är specialiserat på att hyra ut liftar. Företaget har funnits sedan 1969 och har kontor i Malmö (huvudkontor) och Karlskrona. Vagnparken omfattar idag ca 300 liftar och inkluderar bil-, släp-, sax-, pelar- och bomliftar. De största lastbilsliftarna hyrs endast ut med förare.

Vad kan Rallco erbjuda dig
Jobbet som ordermottagare/administratör/innesäljare är varierande och innebär mycket social kontakt med såväl kunder som medarbetare. Det är en viktig position med ansvar och meningsfulla arbetsuppgifter. Variationen, tempot och möjligheten att påverka verksamheten gör att arbetsdagen för rätt person aldrig kommer att kännas lång. Rallco är ett familjeföretag med korta beslutsvägar. Det finns därför stora möjligheter att vara med och utveckla verksamheten.

Anställningen påbörjas med att introduktion där du får vara med i de olika leden av verksamheten (kontor, transporter, returmottagning, verkstad). Du utbildas i dina arbetsuppgifter. Utbildning sker i huvudsak av kollegor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rallco AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 29 september 2013

Besöksadress

Lundavägen 147
Malmö

Postadress

None
Malmö, 21224

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024