Ordermottagare med ekonomi till Midsona Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nu söker vi på Lernia en strukturerad och serviceinriktad Ordermottagare med ekonomi till vår kund Midsona i Solna! Midsona utvecklar och marknadsför produkter som gör det lättare för människor att själva bidra till ett sundare liv i vardagen. Koncernen är i dag en av de ledande i Norden inom hälsolivsmedel, egenvård och hygien. Midsona har cirka 300 anställda i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Tjänsten som Ordermottagare med ekonomi kommer starta omgående på heltid över sommaren med goda möjligheter till förlängning. Du blir placerad på Midsonas renoverade kontor som ligger i Solna Business Park.

Arbetsuppgifter

Som Ordermottagare med ekonomi hos Midsona kommer du att hantera valda delar av företagets kundordrar samt administrera vissa delar av leverantörsreskontran. I dina arbetsuppgifter ingår följande;
• Ansvara för att inkommande order tas om hand samt faktureras enligt fastställda principer. Ta emot , kontroller samt registrera inkommande kunorders via fax, mail och EDi i NAV. Samt säkerställa att samtliga order faktureras i rätt tid och med rätt priser.
• Ansvara för korrekt och professionell hantering av reklamationer och leveransbrister. Administrera returer, reklamationer och kundklagomål. Vid behov utföra kreditering.
• Ansvara för matchning av varuinköpsfakturor mot order och inleverans avseende pris och kvantitet. Erbjuda kunderna den högsta tänkbara servicen i form av prisförfrågningar, leveranstider och produkter.
• Löpande skicka ut varuinköpsfakturor enligt fastställd attestplan samt kontroller att fakturerat pris och kvantitet överenstämmer med order och inleverans.
• Ansvara för inköp av kontorsmaterial och diverse tjänster avseende kontoret i Stockholm.
• I övrigt vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning i grunden från gymnasium eller högskola. Du har tidigare erfarenhet av arbete på en ekonomi- eller orderavdelning och är en van administratör. Har du erfarenhet från en liknande tjänst som denna är detta självklart meriterande. Du har erfarenhet av Office-paketet och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Du har en förståelse och en viss vana av affärssystem och har du tidigare arbetat med programmet Navision är det starkt meriterande.

Personliga egenskaper

Som person söker vi dig som är självgående, positiv och smidig i relationen med andra. Du är van vid stressiga situationer och ett högt arbetstempo och gillar när det händer grejer. Du är också mycket strukturerad, serviceinriktad och flexibel i ditt arbetssätt. Har du dessa kvalitéer kommer du passa perfekt hos Midsona!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Solna

Tillträdesdag

Omgående

Information

Ansökningar behandlas löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningdatum - sök därför tjänsten redan idag!

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Som konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 25 maj 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023