Ordermottagare/inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Sikab säljer yrkes- och profilkläder till företagskunder. Detta sker genom försäljning till kund i butik. Öppettider: måndag till fredag 07.00-18.00 och lördag 10-14.
Vi expanderar och kommer att behöva förstärka vår personalstyrka med ett antal tjänster. Din huvuduppgift kommer att vara att svara i telefon och ta emot orders och hjälpa kunderna med frågor osv. du kommer också att göra inköp gentemot våra leverantörer och bekräfta inköp i systemet. Du kommer också vid försäljnings toppar att få hjälpa till i vår företags butik.

Arbetsuppgifter:
- Svara i telefon
- Ta emot order per telefon och lägga in dem i vårt system
- Lägga in order som kommit in per fax osv
- fungera som assisten till vår inköpare dvs göra inköp och bekräfta inköp i systemet

Kvalifikationer:
Vi arbetar tillsammans för att nå våra mål, både kort- och långsiktiga. Vi vill ge våra kunder den bästa servicen. Därför söker vi dig som är driven, social, ärlig och arbetsvillig.

Du har:
- Minst ett års arbetserfarenhet med ordermottagning
- Goda datorkunskaper
- Erfarenhet av företagsförsäljning är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Pyramid är meriterande
- Någon form av inköpsassistent utbildning är meriterande
- Efterson du kommer att ha daglig kundkontakt krävs goda kunskaper i svenska språket såväl tal som skrift

Du är:
- Serviceminded
- Uthållig och målfokuserad
- Punktlig
- Positiv och driven
- Ärlig och lojal

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sikab HISINGS BACKA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Tillsvidare/Heltid
  • Publicerat: 15 januari 2014

Besöksadress

Exportgatan 11
None

Postadress

None
HISINGS BACKA, 42246

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023