Orderspecialist

Arbetsbeskrivning

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se

Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com


Inom Enterprise i Sverige har vi byggt upp en leveransorganisation som skall drivas av operational excellence. Leveransorganisationen riktar sig till våra företagskunder och här finns underavdelningen Enterprise Delivery OM Contract.

Vi söker nu en Orderspecialist till sektionen Order Management Contract. Sektionen ansvarar för att säkerställa och ta ett helhetsansvar gällande beställningar/förfrågningar för utpekade kunder som har funktionsavtal och en utpekad kundingång. Vi ansvarar för att beställda lösningar samt att produkter och tjänster administreras, orderläggs och faktureras med rätt kvalitet och med kundupplevelse i världsklass. Våra kunder är främst stora företag, kommuner och landsting.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Varje kund har en egen kundingång, en Service Desk, med utpekade kontaktpersoner/team. Orderspecialisten i Service Desk orderlägger inom kompetenserna ljud, fast, mobilt, och datakommunikation. Förfrågningar och beställningar tas emot via Callguide, Alpha och Service desk webb, från utpekade personer hos kunden. För våra säljare är ingången Alpha. Stödsystemen som du jobbar med är bl.a. Alpha, Hera, Front Office, Lokus, X-pris, X-tas, GSM-AHS, samt Ass.

Vi erbjuder

Enterprise Sverige ansvarar för en viktig affär med en enorm potential. Här kommer du in i ett spännande skede där du får vara med och påverka i förändringsskedet. Din insats kommer att göra avtryck i utvecklingen av Telia och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. TeliaSonera kännetecknas av en internationell, ambitiös och professionell miljö och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner

Dina kvalifikationer

3-årigt gymnasium och några års arbetslivserfarenhet inom relevant område

Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift.

Goda IT kunskaper

Har du kunskaper gällande Telias produkter och tjänster är det ett plus. Det är också meriterande, men inte ett krav, om du har kunskap om Telias stödsystem och Kommunikation som tjänst/ Funktionsaffärer.

Vem är du?

Sektionen kännetecknas av kompetens, professionalism, effektivitet, ett starkt engagemang och ett helhetsansvar för kundens ärende. Vi erbjuder hög servicegrad samt hanterar inkomna ärenden enligt de rutiner som avtalats för funktioner. Därför är det mycket viktigt att du ska kunna ge och hålla givna löften, vara tillgänglig, kunna återkoppla lägesrapporter och ha god samarbetsförmåga. Vi sätter stort värde på engagerade och ansvarstagande medarbetare som har stark serviceanda och sätter kundupplevelse i främsta rummet.

Placeringsort: Jönköping.

Sista ansökningsdag:  11 september 2014. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag, så vi rekommenderar dig att söka så snart som möjligt!

Kontaktperson: Om du vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta Tom Tildeberg, 072-560 38 38.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tom Tildeberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telia Enterprise Delivery
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Tillsvidare med 6 mån provanställning Tillsvidare
  • Publicerat: 28 augusti 2014

Besöksadress

Mårbackagatan
None

Postadress

Mårbackagatan
Farsta, 12386

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023