Orderspecialist till Mercedes-Benz i Malmö!

Orderspecialist till Mercedes-Benz i Malmö!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett vinnande team, arbeta med fantastiska produkter och bidra till Mercedes-Benz vidare tillväxt på den svenska marknaden? Då är detta din nya utmaning! Tjänsten är med start omgående och förväntas pågå i minst 12 månader med placering på Mercedes-Benz huvudkontor på Dockan i Malmö. Sök tjänsten redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Om tjänsten
I samarbete med dina kollegor ansvarar du för att säkerställa en effektiv order-till-leveransprocess. Processen omfattar samtliga steg från orderhantering fram till leverans åt återförsäljare. Mercedes-Benz SAP sälj- och logistiksystem, telefon och e-post kommer att vara dina främsta verktyg. Du kommer att ha ett nära samarbete med återförsäljarnätverk, med interna och internationella kollegor samt leverantörer. Rollen är avgörande för bolagets framtida framgång, och du måste kunna upprätthålla den höga kvalitetsstandard som krävs av ett premiumbilmärke.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Orderhantering i samarbete med bolagets återförsäljarnätverk
• Övervaka leveransprocess och logistikleverantörer inklusive internationella transporter, PDI-ankomst och tjänster, vidaretransport till agenter, ledtider och servicenivåer
• Stödja återförsäljarnätverk och andra externa och interna parter med information om lager, produktionsplatsfördelning, order och leverans
• Utföra fordonsfakturering
• Leverantörsfakturor – kontroll och behörighet. Se till att alla leverantörsskulder/leverantörsfakturor hanteras snabbt och att kostnader fördelas på lämpligt konto.


Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet från logistik- eller fordonsindustrin, gärna från en koordinerade eller serviceinriktad roll. Som person är du driven, engagerad och lyhörd samt en naturlig problemlösare som kan hantera många komplexa ärenden samtidigt. Du är strukturerad i ditt arbete och förmår att bemöta kunder på ett serviceinriktat sätt. Du har utmärkt kommunikationsförmåga, är en erfaren IT-användare, med kunskap och erfarenhet av SAP eller liknande logistiksystem. Vi kräver att du är flytande i svenska och engelska då vi har många internationella kontakter. Tyska språkkunskaper är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2021
  • Ansök senast: 27 januari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023