Oriola söker excel- och kundälskande Avräkningscontroller

Oriola söker excel- och kundälskande Avräkningscontroller

Arbetsbeskrivning

Oriola är företaget som ligger i framkant för framtidens vårdlösningar! Med över 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige och Finland tar vi nu nästa kliv in att bli framtidens leverantör av hälso- och välbefinnandelösningar i Norden. Tillsammans med Kronans Apotek, Svensk Dos, Oriola Expert Services och Doktor.se jobbar vi tillsammans för att leda utvecklingen av framtidens vård.

 

Vi söker en Avräkningscontroller.

Du är ekonom som älskar siffror, avräkningar, excel och kundrelationer samtidigt som du vill hjälpa oss inom affärsområde Pharma att ytterligare förstärka enkelheten att jobba med oss på Oriola!

Tjänsten innebär att utveckla, kontrollera och stämma av fakturaflödet mellan våra uppdragsgivare och Oriola. Det innebär att jobba väldigt tätt med våra uppdragsgivare inom läkemedelsindustrin så att våra komplexa och kundorienterade lösningar har ett optimalt fakturaflöde och en hög kundförståelse. Vi söker dig som är redo att ta ett stort ansvar när det kommer till hela avräkningsprocessen och dess vidareutveckling.

Om rollen

I rollen kommer du:


• Att vara delansvarig för Oriolas avräkningsfunktion
• Att vara delaktig i det dagliga arbetet som innebär att utreda, analysera, stämma av samt rapportera in resultat från avräkningar i en högtransaktionsbransch
• Ta ledning i utvecklingen av avräkningsprocessen och effektivisera och automatisera den så långt möjligt. Detta kommer till viss del att ske i samarbete med dina kollegor i både Sverige och Finland
• Leda projekt inom området, men även vara verksamhetens representant inom andra projekt

Rollen som Avräkningscontroller är central i företaget med stora kontaktytor och innebär daglig kommunikation med våra uppdragsgivare samt med koncernens övriga avdelningar. Vidare är du delansvarig för Oriolas avräkningsfunktion och utför det dagliga arbetet som innebär att utreda, analysera, stämma av samt rapportera in resultat i vår verksamhet som är väldigt transaktionsinstensiv. Du utvecklar och leder utvecklingen av processerna framåt för att nå bästa möjliga resultat. Det ställer krav på att du kan agera självständigt i din roll med förmågan att analysera, identifiera och utreda uppkomna avvikelser mellan faktiskt erhållna jämfört med förväntat erhållna produkter. Du är strategisk och kan växla mellan helhet och detaljer utan att tappa överblicken. Din höga analytiska förmåga gör dig systematisk och grundlig i ditt arbete samtidigt som du är självgående och lösningsfokuserad. Det är lite av ett detektivarbete, hittar du en lös tråd så skall den utredas till slutet. Full transparens gäller.
 
Du har en nyfikenhet i att utveckla och driva projekt och en bra förmåga att ställa om till nya förutsättningar med en grundtrygghet i att arbeta i IT system. Då arbetet i dagsläget till största delen sker manuellt och utförs mer eller mindre uteslutande i Excel ser vi dig som en nyckelperson att i framtiden tillsammans med din kollega aktiv arbeta med möjligheterna av automatisering av vissa arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen har du:


• Högskole- eller yrkesutbildning inom redovisning och/eller ekonomi
• Några års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter
• God förmåga att hantera Excel och stort intresse av att arbeta i IT-system
• God förmåga att analysera och arbeta med stor mängd data
• En fascination för problemlösning
• En glöd som gör att du inte ger dig alltför lätt
• Erfarenhet och intresse av kundkontakt och en förmåga att på ett enkelt sätt förmedla komplex information
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift

Om gruppen:

Vi är ett gäng som strävar efter att ha roligt på jobbet och hoppas att du bidrar till en positiv stämning. Det är viktigt för oss att vara öppen, ta ansvar och initiativ samt att agera tillsammans. Vi strävar efter balans både i gruppen och för möjlighet till detta i gränsen mellan arbetsliv- och privatliv. För oss är gruppgemenskap och gruppens sammansättning väldigt viktigt. Därför kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper såväl som vid formell kompetens och erfarenhet.

Om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% på dagtid med flex. Rollens karaktär innefattar en del ryckighet i samband med bokslutsarbete, men inget utöver det vanliga inom området. Provanställning sex månader.

Placeringsort: Mölnlycke, utanför Göteborg.

Resor: Förekommer, ej varje månad.

Använd sökfunktionen för att söka tjänsten. Sista ansökningsdag är 20e februari, men vänta inte gärna så länge då vi kan komma att ta snabba beslut för att komma framåt. Då kommunikation är viktig för oss kan intervjun komma att genomföras på engelska.

Har du frågor om rollen så kontaktar du Christoffer Liljesson, Supply Chain Manager för Oriola Sweden, på 0722-133875 eller förnamn.efternamn at oriola.com


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oriola AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Besöksadress

Oriola AB, Slöjdgatan 9, 10393 Stockholm
None

Postadress

FIBERVÄGEN 2 -8
Mölnlycke, 43533

Liknande jobb


Interim Business Controller 50% i Bålsta

Interim Business Controller 50% i Bålsta

30 april 2024

29 april 2024

26 april 2024

26 april 2024