Örkelljunga kommun söker Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Örkelljunga, en del i "Familjen Helsingborg" är en av elva kommuner i det expansiva Skåne Nordväst, regionen där vi är goda samarbetspartners. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag 9 850 invånare. I Örkelljunga kommun arbetar alla medarbetare med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord, kunskap, omtanke och handling. Kommunen arbetar framtidsinriktat med en tydlig vision för 2020: ”Örkelljunga kommuns miljö- och hälsobringande profil stärks. Gröna Örkelljunga har en tydlig roll och är en viktig medspelare i det nordvästskånska samarbetet. Trygghet, småskalighet, entreprenörskap, delaktighet och närhet är grundläggande värden, som tillsammans erbjuder unik livskvalitet, vilket leder till att Örkelljunga kommun i alla lägen blir ett klockrent val”.


Lönespecialister i Örkelljunga kommun arbetar med hela löneprocessen. Viss uppdelning mellan förvaltningarna förekommer, men eftersom vi är en liten kommun hjälps man åt med det som behövs. Lön har ett nära samarbete med både chefer och anställda, tillsammans med en kollega administrerar man ca 1400 löneutbetalningar varje månad. Lön tillhör personalenheten som har ytterligare tre medarbetare, varav en är personalchef.

ARBETSUPPGIFTER
Som lönespecialist kommer du arbeta med löneadministration som bland annat innebär registrering, kvalitetskontroller av underlag och inrapporterade uppgifter. Intyg, årsuppföljningar samt service i löne- och avtalsfrågor åt chefer/arbetsledare är vardagliga uppgifter. Tillsammans med en kollega arbetar du med support och utbildning i självservice samt arrangerar nätverksträffar med bl a assistenter/personalredogörare.


KVALIFIKATIONER
Eftersom tjänsten innefattar support till våra verksamheter behöver du vara både pedagogisk och intresserad av att ge bra service. Du trivs med att arbeta i team och med att ha ett eget ansvarsområde. Som medarbetare är du både ansvarsfull, noggrann, flexibel och prestigelös. Vidare har du intresse och förmåga att hjälpa till och utveckla enhetens rutiner och arbetssätt. Vi utgår ifrån att du tycker det är intressant och kul att arbeta med datoriserade system gällande löner och avtal.

Vi söker dig som har erfarenhet av lönehantering, gärna erfarenhet av Aditros lönesystemet Personec P. Har du dessutom kunskap om kommunala avtal så är det meriterande.

ÖVRIGT
Som ett led i att bli en mer hälsobringande kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Vi bedriver både jämställdhets-och mångfalds främjande insatser. Vi har redan valt leverantör till vår annonsering och är inte intresserade av att bli kontaktade av flera.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖRKELLJUNGA KOMMUN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 17 november 2016

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022