Östermalm söker nya biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade gäng bestående av 48 medarbetare? Du blir i så fall en del av en arbetsplats som präglas av ett gott kamratskap och högt i tak.

Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade gäng bestående av 48 medarbetare? Du blir i så fall en del av en arbetsplats som präglas av ett gott kamratskap och högt i tak. 

Vi på Östermalms äldreomsorg arbetar kontinuerligt med att utveckla våra processer, stärka vår kvalité och förbättra den interna arbetsmiljön. Vår målsättning är att minska antal ärenden per handläggare och för att nå dit behöver vi förstärka vårt team.

Nu söker vi tre nya biståndshandläggare/tillsvidare och fyra biståndshandläggare för vikariat.

Ditt uppdrag som biståndshandläggare

Totalt omfattas ca 2700 personer över 65 år av kommunal vård och omsorg inom stadsdelen Östermalm. Äldreomsorgen är organiserad i en beställar-/utförarorganisation.

Enheten för biståndsbedömning utgör äldreomsorgens beställarenhet och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen. Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt SoL.

Erfarenhet och kompetens som vi söker hos dig

Vi söker dig som i första hand har en socionomexamen alternativt att du får ut din socionomexamen till sommaren. Eftersom det i rollen ingår mycket skriftlig dokumentation och muntlig kommunikation är det också viktigt att du uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska.

Meriterande för tjänsten är om du har:

- flerårig och aktuell erfarenhet av biståndsbedömning genom arbete med fördel inom äldreomsorgen
- kunskap och erfarenhet i gällande lagstiftning
- praktisk erfarenhet och kunskaper inom dokumentationssystemet Paraplyet

Som person är du strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktat sätt. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. För att lyckas i rollen som myndighetsutövare är det viktigt att du kan behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad kan Östermalms SDF erbjuda dig?

Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Kontinuerlig handledning och kompetensutveckling ser vi som en självklarhet. Vi har förmånliga friskvårdssubventioner, erbjuder friskvård på arbetstid samt tillämpar flex- och sommartid. Nya medarbetare får tillgång till mentorer som i vårt fall är två erfarna specialisthandläggare som ger stöd och hjälp i det dagliga arbetet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Christine Osvald-Dahlqvist/Tf. Enhetschef
08-508 100 26
Amanda Prytz/Tf. Bitr enhetschef
08-508 102 38
Mats Holmström/HR-konsult
08 508 117 35
Katarina Grahn, tf enhetschef
08-50810026
Amanda Prutz, tf bitr. enhetschef
08-50810238
Birgitta Charlez, enhetschef
0850810652
Katarina Grahn, Enhetschef
katarina.grahn@stockholm.se
Mats Holmström, HR-konsult
08-508 117 35
Anitta Asikainen, Biträdande enhetschef
anitta.asikainen@stockholm.se
Anitta Asikainen, bitr. enhetschef
08-508 105 64

Sammanfattning

Besöksadress

Karlavägen 104, 6 trappor
None

Postadress

Karlavägen 104, 6 trappor
Stockholm, 10642

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024