Överförmyndarhandläggare/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

40 minuter från Stockholm erbjuder skärgårdskommunen Trosa spännande utvecklingsmöjligheter, framåtanda och en miljö att trivas i. Tågförbindelser och direktbussar mellan Liljeholmen och Trosa ger goda pendlingsmöjligheter och närhet till storstadsregionen.

Trosa är en växande kommun i framkant och vi söker därför personer som är initiativrika, målinriktade och som kan bidra positivt till vårt goda arbetsklimat.



ARBETSUPPGIFTER
Trosa kommun erbjuder härmed möjlighet till en lärorik och omväxlande tjänst som överförmyndarhandläggare/nämndsekreterare. Du kommer att vara placerad på kommunkontorets kanslienhet som bl.a. ansvarar för nämndadministration, registratur, juridisk rådgivning, kommunövergripande utredningsarbete, överförmyndarverksamhet och genomförande av allmänna val.

I arbetet som överförmyndarhandläggare/nämndsekreterare kommer du att få fördjupade kunskaper inom ett flertal av kommunens kärnområden och en inblick i den kommunala verksamheten i stort.

Som överförmyndarhandläggare arbetar du i huvudsak med tillsyn av gode män och förvaltare. Detta görs under ledning av kommunens överförmyndare som är förtroendevald. Handläggningen har inslag av myndighetsutövning mot enskild, vilket kräver stor noggrannhet och gott omdöme.

I arbetet som nämndsekreterare samordnar du flödet av ärenden från tjänstemannaorganisationen till kommunens kultur- och fritidsnämnd, humanistiska nämnd och individ- och familjeutskott. Som nämndsekreterare för du protokoll vid nämndernas sammanträden, bistår med visst juridiskt stöd och handlägger i förekommande fall egna ärenden. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver struktur och kvalitetsmedvetenhet.



KVALIFIKATIONER
- Juridisk/samhällsvetenskaplig högskoleutbildning
– Erfarenheter av överförmyndarverksamhet och myndighetsutövning är meriterande
– God social förmåga
– Utvecklat ordningssinne och administrativ förmåga
– Förmåga att uttrycka sig väl, både muntligt och skriftligt
– Intresse för samhällsfrågor och lokal demokrati

B-körkort

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Tommy Biserud
0156-520 20
Enhetschef serviceenheten Gunilla Persson
0156-520 11
Kanslichef Jakob Etaat
0156-520 06
Kanslichef Helena Edenborg
0156-520 00 (vxl)
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Personalsekreterare Jenny Eriksson
0156-520 00 (vxl)
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
HR-konsult Catarina Lindgren
0156-520 69
Enhetschef serviceenheten Gunilla Persson
0156-520 11
Turistchef Malin Karlsson
0156-522 22

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trosa kommunkontor Trosa
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 6 december 2013

Besöksadress

61980 Trosa
None

Postadress

Västra Långgatan 4-5
Trosa, 61980

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024