Överlämningsansvarig/Teknisk projektledare inom infrastruktur

Överlämningsansvarig/Teknisk projektledare inom infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av systemöverlämning samt stor vana att leda komplexa projekt inom IT och teknik? Är du dessutom van att arbeta med eller inom svenska myndigheter och har erfarenhet inom infrastruktur/järnväg? Då har vi uppdraget för dig med start omgående!

Om tjänsten
Vår kund är en global koncern som är ledande inom spårtrafik. Som överlämningsansvarig blir ditt  uppdrag att tillsammans med projektledningen säkerställa leverans av ett nytt tågledningssystem. Projektet har pågått under ett par år och du kommer att komma in i projektet inför leverans där ditt ansvar är att säkerställa leveransen av systemet i sin helhet. Utöver detta kommer du även bistå projekledaren i det dagliga projektarbetet.
Tjänstgöringsort är Stockholm men resor inom Sverige och Europa kommer förekomma för att träffa kund och följa upp projektet.

I din roll som överlämningsansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Säkerställa systemleverans till kund
• Samordningsansvar för systemleverans internt och externt till kund
• Planering, ledning och uppföljning av aktiviteter
• Uppföljning internt och mot kund samt underleverantörer
• Internrapportering till projektledning samt företagsledning
• Stöd till projektledaren i dagliga projektarbetet
• Uppföljning av avtal och ekonomi
• Kontakt med kund och underleverantörer

Tjänsten som överlämningsansvarig är ett konsultuppdrag med start omgående. Projektet/uppdraget beräknas pågå till och med den 31/4 2021.

Om dig
Vi söker dig med följande kompetenser och erfarenheter:

• Systemöverlämning från produktion till slutanvändare
• Ledning av komplexa projekt
• Erfarenhet av projektmetodik (XLPM/PROPS eller motsvarande)
• Erfarenhet av att arbeta med eller inom svenska myndigheter
• God kunskap om LOU/LUF
• Erfarenhet av arbete inom infrastruktur/järnväg
• Certifiering inom projektledning, IPMA/PMI eller motsvarande, alternativt motsvarande dokumenterad kompetens
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska

Vidare ser vi du har en god samarbetsförmåga och drivs av att koordinera dina uppgifter med andra personer inom projektet. Rollen ställer stora krav på din kommunikationsförmåga och på din ledarförmåga. Du är självgående och resultatorienterad och ska ha ett affärsmässigt agerande i förhållande till kund och leverantörer. Viktiga egenskaper i denna roll är även din kvalitetsmedvetenhet, din strukturförmåga och din förmåga att analysera och dra slutsatser.

Viktigt för tjänsten är:
- +10 års erfarenhet inom projektledning av tekniska projekt
- Förstålelse för och kunskap om vilka lagar och förordningar Trafikverket lyder under
- Ödmjuk, flexibel och stöttande som person

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anders Lindén via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Överlämningsansvarig , Projektledning , IT , Teknik , Infrastruktur , Järnväg , Signalsystem , Adecco , Solna

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2020
  • Ansök senast: 15 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


7 juni 2024

Team Lead DevOps – Stockholm heltid

Team Lead DevOps – Stockholm heltid

7 juni 2024

6 juni 2024