PA-konsult med arbetsmiljöinriktning

Arbetsbeskrivning

Stockholms Stad
Utbildningsförvaltningen
Utbildningsförvaltningen

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.


Utbildningsförvaltningen är landets största kommunala förvaltning med drygt 15 000 anställda. Fler än hälften av dessa är lärare.
Personalavdelningen är indelad i 5 enheter. Denna tjänst är organisatoriskt placerad på HR-enheten. Inom HR-enheten är vi fn 15 medarbetare.

1 plats(er).
Vi söker en handläggare med uppgift att arbeta strategiskt med arbetsmiljöfrågor för hela Utbildningsförvaltningen. Du har, tillsammans med andra handläggare inom området, en konsultativ och drivande roll i att utveckla och koordinera förvaltningens arbetsmiljöarbete.
Du utformar inom arbetsmiljöområdet styrdokument som du sedan kommunicerar på ändamålsenligt sätt. Du arbetar även med uppföljning av tillämpningen av dessa. I tjänsten ingår att medverka i arbetet med utvecklingen av samverkansfrågor och att i förlängningen driva samverkansarbetet inom förvaltningen. I tjänsten ingår även att ställa samman utbildningar och kurser inom arbetsmiljöområdet och att i vissa fall hålla dessa kurser. Du kommer även att arbeta med den årliga medarbetarenkäten.


Högskoleutbildning som personalvetare. Arbetsorganisatorisk inriktning på studierna är meriterande. Du besitter djupa kunskaper inom arbetsrätt/arbetsmiljöområdet och har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Erfarenhet från arbete med samverkanssystem exempelvis FAS 05 är ett krav. Du har dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt driva utvecklings- och förändringsarbete inom det systematiska arbetsmiljöarbetet. Erfarenhet av arbete som chef är meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och kan uttrycka dig väl i såväl tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, har förmågan att se såväl till helheten som till detaljer vilket gör att du ofta initierar utvecklingsarbete. Du har förmågan att se nya möjligheter och att våga prova nytt. Du har lätt för att kommunicera och skapa goda professionella relationer. Du har en hög integritet, är lyhörd och arbetar strukturerat. Du kan arbeta såväl självständigt som i team.

Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: Tillsvidare.


För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef HR Jan-Peter Elf,08 508 3333 014


Tibor Muhi, SACO, 070-090 44 48 (facklig)

Tillträde:

Sammanfattning

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023