Panelassistent

Arbetsbeskrivning

Nielsen är ett globalt mät- och dataanalys företag som ger den mest kompletta och pålitliga synen som finns tillgänglig för marknader över hela världen. Vi mäter vad folk tittar och lyssnar på, och ger media- och reklambranschen opartiska och tillförlitliga mått som skapar en gemensam förståelse för branschen som krävs för att förnya och växa. www.nielsen.com
Baserat på cirka 3000 panelhushållsfamiljer över hela Sverige genomför vi insamling och mätning av TV- och streamingvisningsinställningar för hushåll i Sverige. Grunden för detta är installationen av vår tekniska mätutrustning i vart och ett av dessa 3000 hushåll.
För att säkerställa att vi har rätt, och enligt vårt kundkontrakt nödvändiga urval av hushåll i hela Sverige, de som gör det möjligt för oss att ständigt utföra vår TV- och streamingmätning, har vi ett panelteam. Inom detta utför vi en rad uppgifter och behöver just nu ytterligare två skickliga personer.
Vi har kontor på Södermalm i Stockholm men arbetar just nu hemifrån.
Arbetsuppgifter
⦁ Svara på samtal och frågor som vi får från våra hushållspaneler i hela Sverige.
⦁ Kontrollera noggrant den data vi har och utför aktiviteter som rör förståelse av hushållsteknisk utrustning såsom TV, bärbara datorer, iPad's, mobiltelefoner och andra tekniska elektroniska enheter.
⦁ Registrera information i våra system samt se till att uppgifterna är fullständiga och uppdaterade.
⦁ Hjälpa till med att möjliggöra att hushållspanelerna förstår vårt behov av data och information om deras utrustning genom att förklara och underlätta bästa möjliga kundupplevelse.
⦁ Hjälpa till med ad hoc-panelforskningsprojekt.
Personlig profil
⦁ Förmåga till och villighet att prata telefoniskt med alla, vilket betyder ett brett utbud av ett urval av den svenska befolkningen, över åldersgrupper, inkomstnivåer, utbildningsbakgrund, från ensamstående till unga par med barn till pensionärer.
⦁ Stark nivå av situationsmedvetenhet som täcker allt från de med begränsad tid är tillgängliga till de som behöver mer social interaktion, vilket betyder mer / längre tid i telefon.
⦁ Vänlighet, empati, tålamod men med en förståelse för uppgiften och vad det behövs för teknisk kunskap, förstå grunderna för TV, datorutrustning och mobiltelefoner.
⦁ Vilja och förmåga att arbeta med flexibilitet, vilket innebär en gång i veckan arbeta kväll och om det behövs vid det sällsynta tillfällen arbeta helg (endast om det behövs)
INFORMATION OM ROLLEN
Temporär anställning på ca 1 år
Månadslön
Heltid 100 %, 37,5h arbetsvecka
Kollektivavtal (tjänstepension, föräldralön mm.)
Tillträde enligt överenskommelse



VAD KAN VI ERBJUDA DIG SOM ANSTÄLLD PÅ NIELSEN
Förutom konkurrenskraftig lön, erbjuder vi ett varierat ansvarsområde samt en öppen företagskultur med många utvecklingsmöjligheter. Framförallt uppskattar våra anställda förmågan att arbeta självständigt i ett motiverat och mycket vänligt team. Socialt ansvar, öppen kommunikation och att leva våra värderingar finns inte bara på vår hemsida utan också i det dagliga arbetet.
JOBBANSÖKAN, YTTERLIGARE INFORMATION OCH FRÅGOR
Vi tar endast emot ansökningar genom vår ansökningsportal.
Vänligen ansök genom att använda länken i denna jobbannons.
Vi har en önskan att fylla denna roll så snabbt som möjligt, så snart rätt person har hittats. För eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jacob S. Madsen via e-post Jacob.stenmadsen.consultant@nielsen.com eller via telefon: +44 77 33 26 48 33.
Nielsen Media är engagerad i att anställa och behålla en mångsidig arbetskraft. Vi är stolta över att vara en arbetsgivare för lika möjligheter och positiva handlingar, fatta beslut oavsett ras, färg, religion, kön, könsidentitet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nielsen Media Services Sweden AB Stockholm
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2021
  • Ansök senast: 5 juni 2021

Postadress

Maria Skolgata 83
Stockholm, 11891

Liknande jobb


31 maj 2024