Paralegal - vill du bli vår kollega på Lowells Law Office?

Paralegal - vill du bli vår kollega på Lowells Law Office?

Arbetsbeskrivning

Summary

Är du en driven och lösningsorienterad person som presterar som bäst i en händelserik och tempofylld vardag? Då har vi en spännande utmaning för dig på Lowells Law Office i Göteborg!



Job Description

Om tjänsten
Som paralegal kommer du att arbeta tätt tillsammans med processjuristerna på Law Office. Förutom att arbeta tillsammans med våra jurister så kommer du även att handlägga egna ärenden samt ha kontakt med såväl klienter, myndigheter och kunder.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Genomgång och sammanställning utav underlag inför stämning i tingsrätt.
* Hantering av anmärkningar i konkurser, verkställighetsinvändningar, överklagade utmätningar m.m.
* Viss juridisk utredning/bedömning av ett ärendes fortsatta handläggning.
* Administrativa uppgifter som nyregistrering av ärenden, upprättande av stämningsmallar, framtagning utav rapporter för statistik m.m.
* Administrativa åtgärder kring upprättande utav avbetalningsplaner m.m.
* Hantering utav rättsliga återtag samt särskild handräckning hos Kronofogden.

Vem vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och som gärna har en paralegalutbildning med dig i bagaget. Det är viktigt att du som person är ambitiös och lösningsorienterad. Du ska ha en god förmåga att prioritera, att du är flexibel och ansvarsfull. Du får saker gjorda och har god organisationsförmåga. Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt och får ta mycket eget ansvar. Du behöver ha goda datorkunskaper. Du har en god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Noggrannhet, kvalitetsmedvetenhet och engagemang i ditt jobb samt ett bra samarbete med dina kollegor är av stor vikt för att lyckas på tjänsten.

Vad vi erbjuder
Vi vill att våra medarbetare ska tycka att det är kul och meningsfullt att gå till jobbet. Vi vill se dig lyckas. Med planer, program och spännande karriärmöjligheter stöttar vi våra medarbetare till ständig utveckling. Vi erbjuder ett flexibelt hybrid arbetsliv där kontoret och arbete på distans kan växlas. Lite beroende på roll och uppgifter såklart. Ledarskapet på Lowell är en viktig hörnsten och en förutsättning för vår och alla medarbetares framgång. Våra chefer brinner för att inspirera och motivera sina team mot vår gemensamma vision.

Lowell vilar på en stark värdegrund som är basen i allt vi gör. Denna värdegrund sammanfattas i våra fem värderingar som återspeglas i hur vi utför vår dagliga verksamhet och hur vi fattar beslut för att bidra till en hållbar och långsiktig ekonomi - för såväl företag som för deras kunder. Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence och Responsibility - vill du läsa mer om dem så kan du gå in på vår karriärssida på lowell.se.


Vi har precis flyttat in i helt nybyggda lokaler i Gårda!

Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Maras, Head of Law Office, 0735 - 28 24 60.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lowell Group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lowell Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 13 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

11122
0180, 11122

Liknande jobb


8 maj 2024

8 maj 2024

Juristassistent till Setterwalls

Juristassistent till Setterwalls

7 maj 2024

IMY rekryterar administrativa handläggare

IMY rekryterar administrativa handläggare

6 maj 2024