Partner Manager

Arbetsbeskrivning

Ericsson Local Services AB är ett bolag inom Ericsson-koncernen. Vi levererar fälttjänster inom telekom- och energibranscherna. Vi befinner oss i ett expansivt skede, och utökar vår verksamhet genom en utökning av de kontrakt vi levererar på inom telekom, men också genom att applicera vår kunskap, processer och verktyg på nya branscher.

Vi är idag drygt 600 medarbetare, främst i södra delen av Sverige.

Kulturen i företaget präglas av öppenhet och ett stort mått av eget, personligt ansvar för att arbetet utförs på bästa möjliga sätt. Vi värdesätter en hög grad av produktivitet, goda resultat och engagemang hos alla som jobbar hos oss.


Partner Manager

Partner Manager skall säkerställa att LSS får ut mesta möjliga värde av upphandlade entreprenörer och partners baserat på verksamhetens behov.

Partner Manager rapporterar till Inköpschefen som är placerad i Kista.

Arbetsuppgifter

Som Partner Manager så åligger det dig att samla in behov från service- och projektorganisationen och därefter identifiera nya entreprenörer baserat på produktionens krav. Du sammanställer det totala behovet av entreprenörer från produktion i en kravspecifikation som presenteras för inköp. När beslut är taget att ta in nya entreprenörer så är det ditt ansvar att implementera och introducera dessa i verksamheten.

Vidare så ansvarar du för att sköta uppföljning av entreprenörernas utförande och kapacitet, driva förbättringsarbeten samt att hålla uppföljningsmöten med entreprenörerna, där ni bl.a. går igenom följande:

* Mätning och uppföljning av entreprenörernas KPI’er
* Benchmark entreprenörer mot varandra
* Benchmark entreprenörer mot intern personal

Du har ansvar för att förmedla LSS leverantörsstrategi och har det övergripande ansvaret för att analysera och övervaka entreprenörernas åtaganden och vid behov avsluta avtal.

Tjänsteresor ingår i tjänsten, framförallt i södra och mellersta Sverige. 

  

Kvalifikationer

Vi söker dig med dokumenterad god förhandlingsvana med erfarenhet från fältserviceverksamhet eller liknande verksamhet. Du har goda kunskaper inom entreprenadregelverk, så som AB, ABT, ABK, AMA och AF.

Du har en god kommunikativ och analytisk förmåga. Du besitter även förmågan att hantera motgångar och stress och har du erfarenhet av riskhantering är det meriterande. Vidare så är du en uthållig person som är självgående med ett kreativt tänkande.

Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i MS Office samt behärskar svenska i tal och skrift. Kan du även engelska, i både tal och skrift, så är det en fördel.

 

Kontaktperson 

Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Grek, johanna.grek@ericsson.com alternativt 072-224 19 92. Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 30 juni. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Haraldsson
076-7208092
Per Sundberg
070-5464415
Admir Alagic
076-720 81 42
Berndt Adolfsson
076-7208091
Johanna Grek
072-224 19 92
Linda Bernebrink
072-225 63 98
Jonna Råstedt
072-507 36 63
Mari Sandgren
076-7208236
Eva Törnqvist
+46 107125282, +46 709875282
Linn Broman
0767-208236

Sammanfattning

Besöksadress

MARIEHOLMSGATAN 10 B
GÖTEBORG

Postadress

MARIEHOLMSGATAN 10 B
GÖTEBORG, 41502

Liknande jobb


Projektingenjör

Projektingenjör

28 februari 2024

Erfaren Entreprenadingenjör Anläggning

Erfaren Entreprenadingenjör Anläggning

9 februari 2024

Erfaren Entreprenadingenjör Bygg

Erfaren Entreprenadingenjör Bygg

9 februari 2024