Payroll Administrator till Academic Work, Linköping

Payroll Administrator till Academic Work, Linköping

Arbetsbeskrivning

Academic Works interna löneavdelning har ett starkt utvecklingsfokus där vi ständigt jobbar med att digitalisera och effektivisera vår löneprocess. Vi står inför en spännande framtid med flera planerade systembyten. Nu söker vi dig som vill anta en ny utmaning inom löneområdet där du får kombinera löneadministration med service. Rollen som Payroll Administrator präglas av att ge god service och varierande arbetsuppgifter kombinerat med en stark teamkänsla där alla strävar mot att göra morgondagen ännu bättre.

OM TJÄNSTEN
Som Payroll Administrator på Academic Works interna ekonomiavdelning får du jobba med lönehantering och service i en varierande miljö med hög energi och härliga kollegor. Eftersom du jobbar med våra konsulters löner har du i denna roll många kontaktytor runt om i organisationen bland andra chefer och arbetsrätt.

I rollen som Payroll Administrator stöttar du våra Payroll Specialists med delar av löneprocessen. Du brinner för både service och administration. Du blir en del av team Payroll Consultant som alla jobbar tillsammans mot att nå teamets mål. Hela löneavdelningen består av 10 personer.

Såhär beskriver Dennis, Payroll Specialist, det som gör arbetet på Payroll så roligt:

”Det roligaste med att jobba på Academic Work är att man får ta mycket eget ansvar, kopplat till detta får man även vara med och skapa ständig förbättring inom våra löneprocesser. Som vår kollega kommer du ingå i ett härligt Team där du har chansen att utvecklas både i din roll och inom företaget. Academic Work tar verkligen hand om sin personal och belönar ambition. För oss är lagkänslan viktig, vi jobbar nära varandra och vill alltid varandras bästa. I arbetet får du tillgång till alla verktyg du behöver för att göra ett bra jobb och all flexibilitet till att återhämta dig och göra din egen grej. Världens bästa arbetsplats!”

Hela Academic Works ekonomifunktion på både Sverige- och koncernnivå sitter i Linköping och är idag ca 35 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner. Du blir en del av en ekonomiavdelning med en stark sammanhållning, ambitiösa kollegor och som ständigt utvecklas för att vara världens bästa ekonomiavdelning. Här är karriärvägarna många, vare sig du vill utvecklas i din roll med nya arbetsuppgifter, bli ledare eller jobba med processutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
* Delaktig i lönekörningar för våra konsulter med möjlighet att få ansvara för ett av våra bolag
* Ge service och support till kollegor och konsulter i vårt ärendehanteringssystem och via telefon
* Rapportera statistik till bland annat SCB, intyg till Försäkringskassan med flera
* Support och kontroll av reseräkningar

VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetslivserfarenhet av service
* Har ett intresse för administration och siffror
* Har grundläggande kunskaper i Excel
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då kontakt med kollegor både i Sverige och i koncernen är en stor del av rollen

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom lön och erfarenhet av att arbetat med administrativa uppgifter men det är inte ett krav.

Vi ser att du identifierar dig med följande kompetenser


* Serviceinriktad: Du gillar att hjälpa andra i ditt arbete
* Ansvarstagande: Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dem självständigt framåt
* Flexibel: Du trivs i en flexibel miljö med flera arbetsuppgifter parallellt
* Problemlösande: Du gillar att lösa problem, både i ditt eget arbete och i att hjälpa andra
* Strukturerad: Du har en god struktur och analytisk förmåga


Vår kultur #weareacademicwork

Relationer är vår styrka på Academic Work och en fundamental del av vår kultur – vi tror att våra interna relationer byggs och underhålls allra mest när vi är tillsammans. Dessutom så tror vi att innovativa idéer kommer till liv mer när vi ses! Därför är våra kontor en viktig och given plats för oss att ses, bygga relationer och skapa nya idéer på. Även om våra kontor är vår primära arbetsplats så värderar vi flexibilitet kring tid och rum för att alla våra medarbetare ska få ihop sina ambitioner på arbetet med privatlivet på bästa sätt!


* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Januari eller tidigare enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Linköping
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan, så skickas du till Teamtailor, vårt rekryteringssystem. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants
tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024