Payroll Specialist

Payroll Specialist

Arbetsbeskrivning

CEVA Logistics erbjuder ett brett utbud av heltäckande och skräddarsydda lösningar inom logistik och frakt tack vare våra 98 000 anställda vid mer än 1 000 anläggningar i 160 länder över hela världen. Med det nyligen genomförda förvärvet av tidigare Ingram Micro Commerce & Lifecycle Services, bygger vi ett av världens ledande erbjudande inom e-handelstjänster. Vi lyckas genom våra medarbetares engagemang och passion - hjärtat i vår organisation. Vi växer i snabb takt - vill du ta chansen att växa med oss?

Nu har du möjlighet att få ingå i en engagerad och drivande organisation där du bidrar till en framgångsrik tillväxtresa i en snabbrörlig bransch. CEVA Logistics i Norden genomgår en spännande förändringsresa vilket skapar ett utmanande och omväxlande innehåll i rollen som Payroll Specialist.

ARBETSUPPGIFTER

Ceva implementerar en ny Payrollfunktion där vi behöver en Payroll Specialist som tillsammans med kollegor ansvarar för lönehanteringen i bolaget och vara en central del i organisationen och utveckla och driva lönearbetet framåt.

ROLLEN

I rollen som Payroll Specialist är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ingå i projektgruppen för implementering av Payrollfunktionen
- Medverka i arbetet att skapa rutiner och arbetssätt
- Månatliga lönekörningarna
- Pensions- och förmånsadministration
- Schemaadministration
- Uppföljning och rapportering av GFL
- Löpande support gällande lönefrågor till HR, chefer och medarbetare
- Administration i HR- och lönesystem
- Rapportering & administration av kollektivavtalade försäkringar, kommission och bonus
- Löpande och ad hoc KPI rapportering såsom headcount, sjukfrånvaro mm
- Rapportering till Försäkringskassan


VI SÖKER DIG SOM

- Har tidigare erfarenhet av Payroll arbete
- Du känner dig trygg i att arbeta självständigt men har också förmågan att samverka med dina kolleger.
- Du gillar att ta initiativ och jobba proaktivt.
- Du har förmåga att bygga relation och skapa förtroende.
- Du planerar själv ditt arbete och tar ansvar för din leverans och strävar efter att nå dina mål med kvalitet.


KVALIFIKATIONER

- Lönespecialistutbildning
- Minimum 3 års erfarenhet av lönehantering
- Vana att arbeta med strukturerad och pedagogisk rapportering
- Arbetat med lönehantering och administrativt arbete.
- Mycket goda Excelkunskaper.
- Erfarenhet av AGDA lön och Workday är välkommet men inte ett krav
- Erfarenhet av att leda mindre projekt är en fördel
- Erfarenhet inom lager- och logistikbranschen eller produktionsmiljö ses som ett plus
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.


Registerkontroll utgör en del av vår säkerhetsprövning, som ska göras innan en person deltar i säkerhetskänslig verksamhet. Tjänsten är placerad i Brunna, Kungsängen.

Den här rekryteringen hanteras av Captica AB och vi hänvisar alla frågor och ansökningar till dem och du når ansvarig rekryterare Christoffer Björklund på telefon 0709-483043. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Captica AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024