OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CEVA Logistics erbjuder ett brett utbud av heltäckande och skräddarsydda lösningar inom logistik och frakt tack vare våra 98 000 anställda vid mer än 1 000 anläggningar i 160 länder över hela världen. Med det nyligen genomförda förvärvet av tidigare Ingram Micro Commerce & Lifecycle Services, bygger vi ett av världens ledande erbjudande inom e-handelstjänster. Vi lyckas genom våra medarbetares engagemang och passion - hjärtat i vår organisation. Vi växer i snabb takt - vill du ta chansen att växa med oss?
Nu har du möjlighet att få ingå i en engagerad och drivande organisation där du bidrar till en framgångsrik tillväxtresa i en snabbrörlig bransch. CEVA Logistics i Norden genomgår en spännande förändringsresa vilket skapar ett utmanande och omväxlande innehåll i rollen som Payroll Specialist.
ARBETSUPPGIFTER
Ceva implementerar en ny Payrollfunktion där vi behöver en Payroll Specialist som tillsammans med kollegor ansvarar för lönehanteringen i bolaget och vara en central del i organisationen och utveckla och driva lönearbetet framåt.
ROLLEN
I rollen som Payroll Specialist är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ingå i projektgruppen för implementering av Payrollfunktionen
- Medverka i arbetet att skapa rutiner och arbetssätt
- Månatliga lönekörningarna
- Pensions- och förmånsadministration
- Schemaadministration
- Uppföljning och rapportering av GFL
- Löpande support gällande lönefrågor till HR, chefer och medarbetare
- Administration i HR- och lönesystem
- Rapportering & administration av kollektivavtalade försäkringar, kommission och bonus
- Löpande och ad hoc KPI rapportering såsom headcount, sjukfrånvaro mm
- Rapportering till Försäkringskassan
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av Payroll arbete
- Du känner dig trygg i att arbeta självständigt men har också förmågan att samverka med dina kolleger.
- Du gillar att ta initiativ och jobba proaktivt.
- Du har förmåga att bygga relation och skapa förtroende.
- Du planerar själv ditt arbete och tar ansvar för din leverans och strävar efter att nå dina mål med kvalitet.
KVALIFIKATIONER
- Lönespecialistutbildning
- Minimum 3 års erfarenhet av lönehantering
- Vana att arbeta med strukturerad och pedagogisk rapportering
- Arbetat med lönehantering och administrativt arbete.
- Mycket goda Excelkunskaper.
- Erfarenhet av AGDA lön och Workday är välkommet men inte ett krav
- Erfarenhet av att leda mindre projekt är en fördel
- Erfarenhet inom lager- och logistikbranschen eller produktionsmiljö ses som ett plus
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Registerkontroll utgör en del av vår säkerhetsprövning, som ska göras innan en person deltar i säkerhetskänslig verksamhet. Tjänsten är placerad i Brunna, Kungsängen.
Den här rekryteringen hanteras av Captica AB och vi hänvisar alla frågor och ansökningar till dem och du når ansvarig rekryterare Christoffer Björklund på telefon 0709-483043. Välkommen med din ansökan!