PEAB Byggservice söker Personalsamordnare till Solna

Arbetsbeskrivning

Peab är ett bygg- och anläggningsföretag, vars främsta ledstjärna är total kvalitet i alla led av byggprocessen. Genom nytänkande, kombinerat med gedigen yrkesskicklighet, ska de göra kundens intresse till sitt och därmed alltid bygga för framtidens hållbara samhälle.
Peab är det nordiska företaget och en magnet för skickliga människor. Här jobbar man efter sina kärnvärden som förkortas JUPP, dvs. jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga.
Det går fortsatt bra för Peab och man ska utöka med cirka 200 personer på 3 år från januari 2015. De letar nu efter en Personalsamordnare till Stockholm för en initial bemanningsperiod och sedan övertagande i tjänst.

Arbetsuppgifter::

Som Personalsamordnare kommer du att ansvara över ett brett personalarbete. Du kommer att arbeta med frågor som rör yrkesarbetare så väl som tjänstemän, och du kommer därför att arbeta mot både Byggavtalet och Ledarna/Unionen gällande kollektivfrågor. Utöver detta innefattas arbete runt rekryteringar, befattningsförändringar, rehab, misskötselsfrågor, samt chefsstöd i allehanda personalfrågor. Som indikeras ovan, är tjänsten mångfacetterad och kräver en trygg så väl som flexibel medarbetare. Det är mycket avgörande att man har förmågan att arbeta självständigt, och dessutom är säker i sin egen kompetens då du behöver klara av att driva företagets personalpolitik. Du måste ha god förståelse för arbetsrätt och avtal för att kunna sätta dig in i arbetets dagliga frågor.

Vi erbjuder!:

Omfattning: Initialt 50 %, med stadig upptrappning till 100 % under 2 år.

Anställningen är inledningsvis bemanning i 6 månader, vilket innebär att du blir en del av Joblinks framgångsrika konsultteam! Efter detta sker övertagande i anställning hos PEAB Byggservice.

Tillträde: Önskvärt augusti/september. Enligt överenskommelse.

Placering: Solna, dock med rörlighet till lokalkontor i Hägersten och Upplands Väsby.

Kvalifikationer::

Vi letar efter dig som har minst 5 års erfarenhet av HR-arbete. Helst ser vi att du arbetat mycket brett gällande HR-frågor, alternativt har inriktat dig på området arbetsrätt. Du är utbildad personalvetare, eller har en likvärdig utbildning.

Vi tror att du…

… Inte är rädd för att ta egna beslut, och har även förmågan att tala för dessa beslut. Du har förtroende för din egen kompetens, samtidigt som du har förmågan att lyssna till olika perspektiv och att utifrån detta göra en sund bedömning.

… Är kommunikativ ut i fingerspetsarna. Du förstår värdet av kommunikationsflödet i en organisation, och förstår hur man kan använda sig av detta för att få medarbetare på samtliga plan att känna sig involverade.

… Är en naturligt stödjande person, som mer än gärna stöttar så väl kollega som chef i diverse olika frågor. Din sociala ådra underlättar samarbeten, och du har inga problem med att hantera en mängd olika personlighetstyper. Att arbeta runt och med människor är en drivkraft för dig.

… Präglas av stor integritet i ditt arbete. Som ovan nämnt är du trygg i dina beslut och din kompetens. Du står upp för dig själv, så väl som för dina medarbetare.

I övrigt talar och skriver du svenska flytande. Engelska är meriterande. Du behärskar Officepaketet utan svårigheter, och har en god IT-mognad. B-körkort är ett krav.

Ansökan::

I denna rekrytering samarbetar Peab Byggservice AB med Joblink. Ansök via www.joblink.se, bifoga vänligen CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten så snart som möjligt dock senast den 3:e augusti. Vid frågor kontakta Konsultchef Disa Fanto Börjesson, disa.borjesson@joblink.se.

Peab Byggservice utför underhålls-, reparations- och försäkringsarbeten, service åt fastighetsbolag och industri, om- och tillbyggnader, lägenhets-, badrums- och köksrenoveringar, stambyten med mera.

Våra hantverkare är engagerade, ansvarstagande, serviceinriktade och kunniga och vana att arbeta i hem och miljöer där annan verksamhet pågår samtidigt.

Byggservices verksamhet är av löpande karaktär, t ex underhålls- och reparationsarbeten som utförs utan fast arbetsplatsorganisation.

Som kund får du hög servicegrad med en dedikerad kontaktperson. Vi har stark lokal kännedom - med det stora företagets resurser i ryggen och möjlighet att erbjuda rikstäckande service.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Charlotte Sahlin
0708-100546
Mathilda Wasting
0723-653420
Martin Samuelsson

Rekryteringskonsult Jenny Nilsson
0708-183879
Rekryteringskonsult Marie Engdahl
040-661 39 90 0721-88 02 13
Marie Engdahl
0721-88 02 13
Rekryteringsansvarig Christina Hedman
040-661 39 90 0721-81 20 58
Jenny Nilsson

Christina Hedman
0721-81 20 58

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Joblink Norden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid med upptrappning till heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 1 juli 2015

Besöksadress

SÖDERGATAN 14
Malmö

Postadress

SÖDERGATAN 14
Malmö, 21134

Liknande jobb


Skansens restauranger

Skansens restauranger

13 maj 2024

24 april 2024

Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024