Peab söker kommersiell uthyrare/sälj- och kundansvarig!

Peab söker kommersiell uthyrare/sälj- och kundansvarig!

Arbetsbeskrivning

Peab är Nordens samhällsbyggare som tillsammans med våra kunder bygger och utvecklar framtidens hållbara byggnader och stadsdelar. Peab förstärker nu projektutvecklingsorganisationen med en kombinerad tjänst där du arbetar som kommersiell uthyrare men även sälj- och kundansvarig! Om du vill vara delaktig i arbetet med att bygga framtidens hållbara samhälle samtidigt som du får stora möjligheter till personlig utveckling på bolaget är detta en tjänst för dig!

OM TJÄNSTEN
Peab erbjuder en spännande tjänst med arbete som kommersiell uthyrare samt sälj- och kundansvarig inom Peab bostad. Ditt uppdrag blir att självständigt driva uthyrningsprocessen från beslut om projekt till uthyrd lokal. Arbetet innebär att du jobbar självständigt och med varierande arbetsuppgifterna där flera olika kontaktytor ingår. I rollen som sälj- och kundansvarig ska du driva försäljningsarbetet mot Peabs mäklare och är ansvarig för att kunden blir bemött professionellt. Du behöver ha ett starkt kundfokus och känna att du har lätt för att skapa relationer. Du kommer i den här delade rollen bli en viktig spelare i gruppen där din kommunikativa sida blir central. För att lyckas och trivas i rollen arbetar du på ett effektivt sätt samtidigt som du har ett affärsmässigt och analytiskt perspektiv.

Du erbjuds


* En familjär arbetsplats där medarbetarengagemanget är högt
* Varierande arbetsuppgifter
* Ett attraktivt förmånspaket


ARBETSUPPGIFTER

I rollen som uthyrare kommer du bland annat:


* Driva uthyrningsarbetet samt genomföra hyresförhandlingar, offerera och upprätta/teckna hyresavtal
* Bevaka den lokala hyresmarknaden, identifiera och bearbeta tänkta kunder/hyresgäster inom olika målgrupper
* Aktivt bearbeta samarbetspartners, mäklare och utveckla affärsnätverket
* Proaktivt bearbeta och bygga relationer med potentiella kunder för att etablera och upprätthålla ett bra kontaktnät
* Ta fram och följa upp budget för marknads- och uthyrningsarbetet i projekten
* Ta fram marknadsplan tillsammans med marknadskoordinator
* Delaktig i hyresgästanpassningar, driftsättning och inflyttning av färdigställda projekt
* Genomföra visning och vid behov närvara/medverka vid in- och utflyttsbesiktningar
* Genomföra sälj- och marknadsaktiviteter.
* Registrera och dokumentera i CRM-system
* Medverka vid prognos- och budgetarbete
* Initiera hyresgäst och intäktsrelaterade investeringar
* Följa upp marknadsundersökningar och medverka i omvärlds- och konkurrensbevakning.
* Deltaga i att ta fram strategi för uthyrningsarbetet för varje projekt, dvs målgruppsanalys, säljaktiviteter, marknadsföringskanaler och behov av säljmaterial.
* Delta vid möten med kommuner och potentiella hyresgäster samt vara delaktig i projekt med affärsutvecklare


I rollen som sälj- och kundansvarig kommer du bland annat:


* Vara ansvarig för att leda och följa upp mäklarnas försäljningsarbete i projekt utifrån säljprognos
* Ta fram säljstrategi i samråd med säljchefen
* Bistå projektgruppen i tidiga skeden
* Ansvara för att planera och genomföra säljfrämjande aktiviteter
* Ansvara för att planera och genomföra aktiviteter enligt kundresan
* Uppföljning och bevakning av konkurrerande projekt avseende uspar, pris, säljtakt etc
* Delta vid framtagning av försäljnings- och marknadsmaterial
* Ansvara för att ge kunden professionell kommunikation och bemötande.
* Ansvara för att kontinuerligt och säljfokuserat följa upp projektets intresseanmälningar
* Delta i upphandling av mäklartjänst tillsammans med säljchef
* Ansvara för tillvalsprocessen
* Ansvara för registrering i CRM-system
* Hemsidor BRF


VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning, troligtvis inom fastighet eller liknande
- 3-5 års erfarenhet av uthyrningsarbete, avtalsfrågor och projektutveckling
- God förhandlingsvana och goda kunskaper i hyresjuridik
- Van att arbeta aktivt med affärsskapande kundkontakter och målinriktat
- God kunskap om marknadsföring och kommunikation
- Viss kunskap om budget och prognosarbete
- Hantera Officepaketet och excel
- Mycket bra kommunikationsförmåga i tal och skrift, svenska som engelska
- B-körkort och tillgång till bil

Personliga egenskaper vi tror att du som söker har:


* Självgående och driven
* Strukturerad
* Relationsskapande
* Affärsmässig


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse, men gärna start så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, kvällsarbete kan förekomma vid vissa få evenemang du kommer att delta i
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Peabs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Peab.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Koordinator

8 maj 2024

Shop assistant

Shop assistant

8 maj 2024

6 maj 2024

4 maj 2024