Personal & kundansvarig Örebro

Arbetsbeskrivning

Assistans kompetens ansvarar för personlig assistans till personer med funktionshinder som har rätt till personlig assistans enl. LSS. Vi har branschens absolut högst betalda assistenter vilka ligger på lönenivåer mellan 130 - 150.-/tim + Ob + Sem. Samtliga chefer har själva arbetat som personliga assistenter.
Istället för kontor satsar vi på lägenheter i varje stad där vi finns, allt för att de personliga assistenterna samt brukarna ska kunna träffas.
Vi finns idag i Örebro,Norrköping,Linköping,Motala,Mjölby,Boxholm,Nora,Uppsala,Västerås och Eskilstuna samt Karlstad.
Assistans Kompetens är ett seriöst assistansföretag som har tillstånd från Socialstyrelsen att bedriva personlig assistans. Företaget omsätter ca 40 Mkr och har cirka 250 anställda. Läs mer på www.assistanskompetens.se

Vi söker
Kund/personalansvarig
Du är en driftig, självgående person som kommer att arbeta i ett team av fyra personer på kontoret. Du kommer att arbeta med
kunder och kundernas personalgrupper. Hjälpa till med allt från att skriva dokumentationer, handlingsplaner samt ny-rekryteringar.
Du kommer även att stötta både kunden samt arbetsledaren i sin arbetsledarroll och assistenten i sin yrkesroll. I arbetsuppgifterna
ingår även att lägga scheman, vara med på personalmöten och hålla i medarbetarsamtal med mera. Att ha med
arbetsmiljöaspekten i det dagliga arbetet och att medverka på våra utbildningar med den kompetens du har, ingår också i arbetet.
Du trivs i det lilla företaget där man arbetar brett, prestigelöst och varierat. Du rapporterar till ansvarig person och tillsammans
med denna, skapar ni tid till utveckling av företaget och stabila och kompetenta personalgrupper. Dina insatser skall också bidra
till kontinuitet och kvalitet.
Du är utbildad socionom eller har likvärdig utbildning och har kompetens av aktuell lagstiftning inom personlig assistansområdet.
Du är säker på svenska i tal och skrift. För att klara bredden i tjänsten tror vi att du, arbetat med aktuell lagstiftning i minst 3 år.
Du har arbetat i annat assistansföretag, Försäkringskassa, kommunen med liknade arbete i minst 3 år. Du har stor vana att jobba
med Word och Excel. Erfarenhet av funktionshinder och personlig assistans är en god merit.
Vi erbjuder en bred och självständig roll i ett engagerat företag med djup kompetens inom assistans till funktionshindrade.
Rätt person kan växa hos oss och utvidga sitt engagemang inom flera områden med delaktighet i många uppgifter.
Tjänstgöringsgrad 100 %.
Tycker du detta låter spännande? Skicka ansökan och CV, märkt ?Kund/personalansvarig? till personal@assistanskompetens.se
Sista ansökningsdag är 15 juli. Tjänsten ska tillsättas 1 oktober 2013.
Assistans Kompetens I Sverige AB, Mellringevägen 120 E, 703 53 Örebro.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Wallin
020-202085

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ASSISTANS KOMPETENS ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön/Kollektivavtal finns
  • Arbetstid 40 tim/vecka. Du arbetar dagar.
  • Publicerat: 19 juni 2013

Besöksadress

MELLRINGEVÄGEN 120 E
ÖREBRO

Postadress

MELLRINGEVÄGEN 120 E
ÖREBRO, 70353

Liknande jobb


19 april 2024