Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Just nu söker vi en personaladministratör till en offentlig verksamhet i Göteborg. Är du intresserad av detta uppdrag? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter innefattar administration gällande personal- och lönefrågor, exempelvis gällande tidrapportering och schemaläggning för de anställda.
I dina dagliga arbetsuppgifter ingår:

• Administrering av utlägg och avdrag på lön
• Assistera chefer med enklare statistik, exempelvis frånvarostatistik
• Tidrapportering för de anställda
• Schemaläggning
• Övriga uppgifter på avdelningen


Din bakgrund

För att passa i rollen som personaladministratör bör du ha något års relevant arbetslivserfarenhet. Det är även meriterande om du har en utbildning inom personalvetenskap alternativt löneadministration. Vidare förutsätter vi att du har god datorvana. Det är även meriterande om du har kunskaper i lönesystemet Personec. Du talar och skriver svenska flytande samt uttrycker dig väl på engelska i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är lättlärd, noggrann och strukturerad. Du har en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och kan hålla många bollar i luften samtidigt. Vidare är du lugn, trygg och säker i rollen som personaladministratör. Som person är du också kommunikativ och har god social kompetens. Du kan arbeta i grupp men trivs även med självständigt arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Göteborg.

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse.

Information

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024