Personaladministratör för omgående uppdrag

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter en utvecklingsfokuserad Personaladministratör till vår kund som är en myndighet i centrala Stockholm. Om du har erfarenhet av personaladministrativa arbetsuppgifter och jobbat som HR administratör eller HR assistent tidigare kan det här vara rätt nästa jobb för dig. Uppdraget är en heltidstjänst och beräknas starta omgående och pågå under minst 6 månader. Intervjuer hålls löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök redan i dag för störst chans att kallas till intervju!

Om tjänsten
Din tjänst kommer att beröra de flesta arbetsuppgifter som innebär administration som berör personalfårgor. Du kommer att arbeta självständigt i din roll och ensam ansvara för all personaladminsitation för ditt närmsta team, men dela ansvaret när det gäller hela avdelningen tillsammans med fler personaladministartörer. Stort fokus kommer förutom löpande administrativt arbete innebära att vara med och starta upp arbetet för denna roll och utveckla rutiner och arbetssätt.





Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Avtalshantering
- Administration kring ledighet, semester och pension
- Administration kring personalförändringar
- Ärendehantering som berör personalfrågor
- Rekryteringsadministration

Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning inom relevant område och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en större organisation, alternativt har en akademisk utbildning inom personal- och arbetslivsfrågor samt vana av HR administrativa arbetsuppgifter. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift – även på engelska samt goda kunskaper i Officeprogrammen. Som person söker vi dig som är noggrann, prestigelös och uppskattar att arbeta efter satta policyer, regelverk och processer. För att trivas i rollen är du dessutom serviceinriktad och flexibel. Du har med fördel arbetet med utveckling av rutiner och processer samt är van att arbeta självständigt.

Det är meriterande om du även har:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta på en myndighet
- Kunskaper i Palasso och ReachMee
- Erfarenhet av Sharepoint

Om verksamheten
Liksom du är vi på Poolia specialister inom HR & Lön, många av oss med egen erfarenhet av att arbeta i sälj & marknadsroller. Vi är nämligen övertygade om att en av hörnstenarna för att göra ett riktigt bra arbete är engagemang och intresse för sitt område. Våra kunder återfinns inom både privat och offentlig sektor. Poolia har ett fokus, att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.


Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 20 mars 2019

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024