Personaladministratör till myndighet i Linköping

Personaladministratör till myndighet i Linköping

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med operativt och strategiskt HR arbete hos en myndighet samt att du gillar varierande arbetsmiljöer? Då har vi uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en Personaladministratör för ett konsultuppdrag till en myndighet i Linköping som är ett oberoende och internationellt framstående forskningsinstitut.
Uppdraget startar den 5 februari och pågår till och med den 30 augusti 2024 med chans till förlängning, anledningen till behovet är en föräldraledighet. Omfattningen är en heltid och arbetet utförs i myndighetens lokaler på huvudkontoret i Linköping.

Resor till andra kontor ingår även i arbetet, såsom till Stockholm, Lund och Göteborg.
Går du vidare i processen kommer du behöva vara tillgänglig för intervju med kund under v 3.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet består av generellt HR-arbetet samtidigt som du utgör ett kvalificerat stöd i HR-frågor till chefer och medarbetare.
Du ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete, vilket innebär att organisera arbetsmiljöarbetet och hantera HR-system såsom Arbetsmiljö Incident. Dessutom ingår arbete med att koordinera utbildningar, mångfalds- och lika villkorsfrågor, rekrytering samt övrig personaladministration. I arbetet ingår även andra förekommande uppgifter på enheten.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av brett, praktiskt HR-arbete eller motsvarande

- Erfarenhet av att driva egna projekt inom HR-området

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.

- God kännedom om lagar och förordningar på området

- Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Som person är du skicklig på att skapa förtroende och bygga relationer. Du är trygg, självständig, har eget driv samt är engagerad och öppen. Du är väl förankrad i din kompetens och trivs med att arbeta med människor i en förändringsbenägen miljö där du får vara delaktig och ta stort ansvar. Du har även förmåga att snabbt växla mellan stora och små frågor, du har en pedagogisk förmåga samt är utvecklingsinriktad.

Kunden lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 9 januari.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafiq, jaqueline.shafig@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2023
  • Ansök senast: 9 januari 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


27 april 2024

26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024