Personalansvarig koordinator till Göteborg!

Personalansvarig koordinator till Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet från arbetsledande roller och vill fortsätta utmana och utveckla ditt ledarskap? Här får du arbeta med ledning, coachning, rekrytering, arbetsmiljö och mycket mer!

Dina arbetsuppgifter
Som Koordinator hos vår kund ansvarar du för ett team om 20+ medarbetare där du via direkt kontakt med Operations Manager leder personal och fördelar arbete.

Arbetsuppgifter:

• Efter utbildning följa DHLs produktionssystem OMS (Operations Management System)
• Leda och fördela det dagliga arbetet inom ansvarsområdet.
• Ha personalansvar för direktrapporterande medarbetare innebärande ansvar från rekrytering via introduktion, utveckling, medarbetarsamtal och rehabilitering till avslut.
• Ansvara för att gruppens informationsflöde fungerar och underhålls.
• Optimera produktionsresurserna inom givna kostnadsramar.
• Ansvara för att nå överenskomna mål och nyckeltal/KPI: er för t ex produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet inom ansvarområdet.
• Implementera nya arbetsmetoder och rutiner.
• Initiera och medverka till det ständiga förbättringsarbetet.
• Verka för att förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet samt att även i övrigt uppnå en god arbetsmiljö, genom att god ordning och reda råder samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen.
• Följa upp tidigare resultat gällande produktivitet, kvalité, ekonomi mm.




Om företaget
Vår samarbetspartner är en ledande aktör i att bygga varuflödeslösningar åt några av världens största bolag. Lagerhållning, orderleverans och transport, specialanpassade för kundens unika behov. Allt för att hjälpa kunden att effektivisera sin verksamhet.

Logistikområden:
• Fordon
• Kemikalier
• Konsumentgods
• Energi
• Konstruktion och tillverkning
• Medicin och hälsovård
• Offentlig sektor
• Detaljhandel
• Teknologi

Företaget är stolta över att ha nöjda kunder såväl som nöjda och glada kollegor. Vid flera tillfällen har bolaget utsetts till Global Top Employer.


Din profil
Som Personalansvarig koordinator söker vi dig som med ärlighet, lyhördhet och noggrannhet kan ta ditt team till nya höjder av glädje och prestation!

Skallkrav:
• Minst 2-3 års erfarenhet i arbetsledande position, grundkrav
• Ett ledarskap som präglas av respekt och resultat, delegerat ansvar och en väl utvecklad kommunikativ förmåga.
• Lägst gymnasieutbildning,
• God planerings- och uppföljningsförmåga,
• God kommunikations- och initiativförmåga
• Ett engagemang för att utveckla verksamheten och medarbetarna.
• Goda färdigheter i Office paketet där mycket goda kunskaper i Excel är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: 100%

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2020
  • Ansök senast: 19 juni 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


19 april 2024