OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetslivsförvaltningen samlar kommunens arbetsmarknadsinsatser inom jobb Borås och försörjningsstöd för att hjälpa människor till egenförsörjning. Arbetslivsförvaltningen ansvarar också för daglig verksamhet i kommunal regi, Boråsregionens Etableringscenter och är motorn i Borås Stads integrationsarbete och finskt förvaltningsområde.
Personalfunktionen består av tre medarbetare, chef för personalfunktion, personalsekreterare och personalassistent. Tillsammans servar funktionens 15 chefer i alla förekommande personalfrågor på förvaltningen.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2014-03-03.
Arbetsuppgifter: Som personalassistent ingår du i personalfunktionen och ansvarar självständigt för att söka statsbidrag och göra bokföringsordrar för samtliga arbetsmarknadsanställningar inom Borås Stad. Du ska även hantera akter, statistik, löner för nämndemän och stödja chefer i löneadministrativa uppgifter.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har god förmåga att arbeta självständigt, samarbeta samt hantera och sätta sig in i olika datasystem. Du ska ha lämplig gymnasieutbildning inom administration eller likvärdigt. Tjänsten kräver också dokumenterad erfarenhet av löne- och/eller ekonomiadministrativt arbete samt goda IT-kunskaper. Meriterande är erfarenhet av arbete i Excel, Heroma och Agresso.
Upplysningar lämnas av Camilla Jansson, chef för personalfunktion, tfn 033-35 39 09 och Johanna Lygner, personalsekreterare, tfn 033-35 31 96. Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2013-11-18.