OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dals-Eds kommun är möjligheternas kommun, vildmarkens kommun, näringslivets kommun och framför allt - människornas kommun.
Här slipper du stress och bilköer och vi har tid och kraft att bry oss om varandra. Det präglar också vårt näringsliv då företag, köpmän, kommun och myndigheter samverkar för att hitta så bra lösningar som möjligt.
Dals-Ed är en del av ekolandskapet Dalsland. Vi erbjuder en miljö med ren luft, rent vatten och rena marker. Här finns en magnifik och orörd natur.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Personalavdelningen i Dals-Eds kommun består i dagsläget av fyra personer som arbetar med löner och personaladministration, arbetsrättsliga frågor, förhandlingar, rehabilitering, rekrytering, pensionsfrågor m.m. Avdelningen ger stöd och service till alla kommunens chefer och anställda. Arbetet innebär mycket samarbete internt och externt. Arbetsgruppen har en god sammanhållning och arbetar mycket nära varandra. Då vår personalassistent fått ett nytt arbete söker vi nu en ersättare.
Arbetet består i huvudsak av lönearbete och löneadministration, vilket innebär inrapportering i vårt nya lönesystem HR+. Du skriver arbetsgivarintyg och rapporterar statistik, till bl.a. SCB, Försäkringskassan och fackförbund. En viktig bit är att ansvara för kommunens pensions- och försäkringsfrågor. Detta innebär rapportering via Internet till försäkrings- och pensionsbolag samt viss rådgivning och stöd till chefer och anställda. Du kommer att ansvara för kontering av avdelningens fakturor och utföra beräkningar inom löneområdet.
Beskrivning av kvalifikationer:
Du har lägst gymnasieutbildning med goda betyg i matte, gärna med inriktning mot ekonomi eller samhällskunskap. Du har fallenhet för och tycker om att arbeta med siffror samt har lätt för att ta till dig text formulerad i avtal och lagar. Utbildning och/eller erfarenhet inom personalområdet/beteendevetenskap/arbetsrätt ses som meriterande. Du behärskar Word, Excel och kan kommunicera på engelska i tal och skrift samt har körkort för bil. Erfarenhet från löneadministration, pensioner och avtalsförsäkringar ses som meriterande.
Du är genuint intresserad av människor, siffror och uppskattar att ge service. Du klarar att arbeta självständigt, men tycker även om att vara en del av ett lag som ställer upp för varandra. Du är flexibel och har inget emot att, vid behov, arbeta över vissa kvällar och helger. I arbetet kan ingå vissa resor. Du är mycket stresstålig och har stark integritet.
Kontaktpersoner på detta företaget
IFO chef Ingela Brink Gullin
0534 - 192 30
1:e Socialsekreterare Sandra Jillnevik
0534-190 34
Personalchef Veronica Husberg
0534-19010
Enhetschef Sofia Andersson
0534-19028
Enhetschef Annika Andersson
0534-19018
Kommunchef Peder Koldeus
0534-19004
Socialnämndens ordf Kenneth Gustavsson
070-625 39 24
Socialchef Gunilla Bengtsdotter
0534-19032
Förvaltningschef Björn Lindeberg
0534-19110
TF.Föreståndare Christian Wikström
0534-19451