Personalekonom

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Arbetsgivarenheten, där tjänsten är placerad, arbetar koncernövergripande med arbetsgivarstrategiska frågor.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalekonom erbjuds du ett stimulerande arbete där du kommer att hantera frågor inom både ekonomi- och löneområdet och där du fungerar som en länk mella dess områden.
Du arbetar med kommunövergripande redovisning, uppföljning, statistik och försäkringsfrågor inom personalområdet.
I rollen ingår också att vara ett konsultativt stöd till våra förvaltningar och bolag i dessa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har akademisk examen med inriktning ekonomi eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig. Du har mångårig erfarenhet av kvalificerade löne- och personalrelaterade frågor och av ekonomi/redovisning och dessutom goda kunskaper om kopplingen mellan dessa områden.
Rollen kräver goda generella IT-kunskaper och du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person är du strukturerad och noggrann, du tar stort ansvar för din uppgift och du har en god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 maj 2016

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


16 april 2024

EKONOM

EKONOM

11 april 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

25 mars 2024

Ekonom

Ekonom

21 mars 2024