Personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 700 medarbetare – fördelade på de fyra avdelningarna fastigheter, kommunikation, verksamhetsstöd samt måltid – som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.

Referensnummer 216

Allmän visstidsanställning perioden snarast efter överenskommelse - 2014-12-31

Personalsupport är en enhet inom avdelningen för verksamhetsstöd. Inom personalsupport har vi i uppdrag att samordna och erbjuda stöd till kommunens verksamheter inom personal- och löneområdet. Inom personalsupport finns ett rekryteringscenter i vilket stora delar av kommunens rekryteringsarbete samordnas. Detta för att garantera hög kvalitet genom hela rekryteringsprocessen med högt kundfokus. I rekryteringscentret jobbar idag ett team på fem personer och nu behöver vi förstärkning!

***** Arbetsuppgifter *****
Som personalhandläggare sköter du all administration som är knutet till kommunens rekryteringar. Detta innebär i stora drag att ta emot och hantera beställningar från kommunens olika verksamheter, sköta kommunikationen med anställande chef kring annonsering samt att skriva annonstexter utifrån kravprofil. I arbetet ingår även att hantera återkoppling till kandidater som söker våra lediga jobb samt systemadministration av vårt rekryteringssystem.

***** Kvalifikationer *****
Du har dokumenterad erfarenhet av att skriva texter, helst i marknadsförande syfte, och har arbetat med målgruppsanpassning.  Du har en förmåga att skapa struktur i både ditt eget arbete och för andra och hittar lösningar där det inte finns färdiga rutiner att följa. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och är van att på ett professionellt och serviceinriktat sätt även ställa krav på kunder.  Det är meriterande om du har arbetat med rekryteringsadministration. Du har erfarenhet av att arbeta i olika IT-system.

Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Holmström, chef Personalsupport
0910-73 50 00
Birgitta Burvall, SACO
0910-73 50 00
Marianne Fahlman, Vision
0910-73 50 00
Fredrik Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Karin Jansson, Vision
0910-73 50 00
Peter Lundmark, avdelningschef
0910-73 50 00
Carolin Paaloma, produktionschef
0910-73 50 00
Anna-Karin Sundström, Ledarna
0910-73 50 00
Gabriella Karlsson, Vision
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun Support och lokaler
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid/Allmän visstidsanställning Snarast efter överenskommelse - 2014-12-31
  • Publicerat: 21 augusti 2014

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024

10 maj 2024