Arbetslivsinstitutet.se

Personalhandläggare – delta i utvecklingen av personalarbetet


1 platser Tillsvidare Heltid Individuell lönesättning Heltid/ Ej specificerat

Infrastrukturdepartementet

Vill du vara med och aktivt delta i och bidra till utvecklingen av en enhetlig och effektiv personalverksamhet inom Regeringskansliet och samtidigt skapa en attraktiv arbetsplats med en god arbetsmiljö? Har du erfarenhet av kvalificerat personalarbete i statlig verksamhet? Då kan vi erbjuda dig ett spännande och meningsfullt arbete i händelsernas centrum.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som personalhandläggare på Infrastrukturdepartementet deltar du aktivt i utvecklingen av personalverksamheten i departementet. Det innebär att arbeta med långsiktig kompetensförsörjning, lönebildning, hälso-, arbetsmiljö- och arbetsrättsliga frågor samt som chefsstöd till departementets chefer och ledning. Arbetet är både operativt och strategiskt och då departementet är nybildat handlar det initiala arbetet om att bygga upp personalfunktionen.

Du kommer att ingå i Regeringskansliets olika HR-nätverk och arbetsgrupper och aktivt bidra till utvecklingen av en enhetlig och effektiv personalverksamhet inom Regeringskansliet.

Du kommer att ha många kontaktytor både internt inom departementet, med arbetstagarorganisationer och med övriga Regeringskansliet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, gärna inom personalområdet. Du har bred erfarenhet av kvalificerat personalarbete i en komplex, kunskapsintensiv miljö, såväl på strategisk som operativ nivå. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med personalfrågor i statlig verksamhet, av att delta i utvecklingsarbete och av förhandlings- och samverkansarbete. Du har goda kunskaper om systematiskt arbetsmiljöarbete, statlig arbetsgivarpolitik och avtal samt goda kunskaper och erfarenheter av kompetensförsörjning och det arbetsrättsliga området. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Erfarenhet av personalarbete i Regeringskansliet, arbete med säkerhetsprövning och kunskap om kommittéhantering är meriterande.

Dina egenskaper
Du har förmågan att skapa goda relationer och förtroendefullt samarbete, du har hög integritet och är självgående. Du har helhetssyn och är strukturerad och utvecklingsinriktad med en problemlösande analysförmåga. Viktigt att du är en god arbetsgivarrepresentant och du bidrar till att skapa en attraktiv arbetsplats med en god arbetsmiljö. Som person är du trygg i dig själv och i ditt yrkeskunnande och kan behålla lugnet i stressade situationer. För att lyckas i rollen är du kommunikativ, flexibel, modig och prestigelös.

Övrigt
Tillsvidareanställning. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta expeditionschef Fredrik Ahlén på 08-405 36 37. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Caroline Idermark på 08-405 23 98. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco och Tobias Tengström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24 mars 2019.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35
Peter Wahlquist, Sektionschef
08-405 29 68
Kia Wallberg Hjorth, Personalhandläggare
08-405 46 45
Ola Hennung, Sektionschef
08-405 10 00
Magnus  Kindbom, Statssekreterare
08-405 11 45
Mats Wiberg, Expeditions- och rättschef
08-405 10 74
Malin  Eriksson, Personalchef
08-405 91 99
Linda Persson, SACO/S-L
08-405 28 65
Agneta Karlsson, ST-L
08-405 11 09
Jenny Forkman, Sekretariatschef
08-405 40 84
Marie-Louise Falck, Jurist
08-405 15 84
Michael Philipsson, Sektionschef
08-405 40 34
Ulrika Norberg, Personalhandläggare
08-405 91 75
Karin Sedvall, stabschef
072-578 15 79
Åsa Ring, personalchef
070-214 35 68
Johan Olsson, Personalspecialist
08-405 11 94
Linda Utterberg, SACO/Ju
08-405 18 00
Susanna Wiener, ST-Ju/SB
08-405 46 19
Pernilla Ivarsson, Enhetschef
08-405 48 70
Annelie Ström, Personalhandläggare
08 -405 23 85
Linda Persson, SACO S/L
08-405 28 65
Agneta  Karlsson, ST-L
08-405 11 09
Personalfunktionen Utbildningsdepartementet,
08-405 10 00
Annica  Dahl, Enhetschef

Hedvig Feltelius, SACO/U

Marie Ottinger, ST/U

Ann-Charlotte Wallin, Ämnesråd (nås v 29 och fr.o.m. v 34)
08-405 46 61
Maud Bergkvist, Ämnesråd (nås v 30-33)
08-405 22 35
Gunnel Lindersson, Personalhandläggare
08-405 31 07
Christine Wälikangas, SACO/U (nås fr.o.m. v 32)
08-405 36 61
Magnus Blümer (fr.o.m. v. 32), Gruppchef
08-405 28 49
Jan-Olof Lundgren (fr.o.m. v 32), Kansliråd
08-405 34 12
Kristina Ebbestedt, HR-specialist
08-405 12 44
Göran Millbert, Enhetschef
08-405 46 25
Fredrik Nygren, Kansliråd
08-405 38 43
Åsa Ring, Personalchef
08-405 44 48
Susanna Wiener, ST-RK/SB-Ju
08-405 46 19
Björn Dufva, Enhetschef
08-405 22 91
Ann-Sofi Jupiter, Personalhandläggare
08-405 21 19
Lotta Lindgren, Personalhandläggare
08-405 80 24
Eva-Lena Fahlström, ST
08-405 10 00
Viktoria Chlot, SACO
08-405 10 00
Anna Josefsson, Saco
08-405 10 00
Maria Kelt, Enhetschef
070-2277028
Gunilla Berglund, Bitr. enhetschef
08-405 34 18
Anna-Karin Hedström, Enhetschef
08-405 25 85
Peter Knutsson, Enhetschef
08-405 18 76
Per Lennerbrant, Enhetschef
08-405 40 51
Monika Wiklund, Personalspecialist
08-405 18 81
Johan Danelius, Enhetschef
08-405 46 94
Lena Jenée, Sektionschef
08-4053952
Gunilla Lundberg, Personalhandläggare
08-405 24 51

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 24 March 2019

Regeringskansliet

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


HR-partner Ersta diakoni, HR-av.. 15 March 2019 HR-partner
HR-Specialist till Utbildningsförvaltningen, Vikariat Botkyrka kommun, Utb.. 15 March 2019 HR-Specialist till Utbildningsförvaltningen, Vikariat
Academic Work 19 March 2019 HR- generalist till Jackpotjoy Group!
Academic Work 19 March 2019 Recruitment Coordinator to Syncron!