Personalkonsult

Arbetsbeskrivning

Grums kommun har ca 9 000 invånare och ligger vid Vänerns strand 20 minuters bilfärd från Karlstad. I Grums kommun finns de fördelar den lilla kommunen kan erbjuda. Här finns närhet på alla sätt - till natur och vatten, till aktivitet och engagemang, till service och handel och inte minst människor emellan.

Personalfunktionen i Grums kommun består idag av totalt sju medarbetare som arbetar med lön och personalfrågor mot alla kommunens verksamheter. Vi arbetar både operativt och strategiskt. Personalfunktionen ansvarar för att driva processer, stödja verksamheten samt utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. Arbetet sker på uppdrag av kommunledningen och i förlängningen av kommunens medborgare. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. Personalfunktionen ansvarar också för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda.
Vår personalkonsult ska vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie för henne.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär i huvudsak att ge ett brett och kvalificerat HR-stöd till chefer och övriga medarbetare inom personalområdet med betoning på arbetsrätt och avtalstolkning samt vårt arbetsmiljöarbete. Utöver detta kommer du även att jobba med arbetsuppgifter inom jämställdhet och mångfald samt andra förekommande personalfrågor. Arbetet innebär således många kontakter både internt och externt med till exempel medarbetare, chefer och fackliga företrädare. Ett inslag i arbetet är att informera om regler och rutiner både skriftligt och inför grupp. Vi ser också gärna att du i ditt arbete bidrar till att vidareutveckla befintliga processer och deltar aktivt i vårt förändringsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning med HR-inriktning och gärna något års arbetslivserfarenhet från området. Vi fäster särskild vikt vid personliga egenskaper så som förmåga att självständigt planera och strukturera arbetet, noggrannhet och ansvarstagande. Du är trygg och trivs i en verksamhet där behov och förutsättningar växlar snabbt ibland. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt förutsätter vi att du är en serviceinriktad och kommunikativ person som har lätt för att skapa och bibehålla förtroendefulla kontakter med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Grums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk.

Varmt välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Grums Kommun Grums
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2018-03-31 .
  • Publicerat: 2 mars 2017

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023