Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Omvårdnadsförvaltningen har ca 1500 anställda och ansvarar för insatser till äldre och funktionshindrade. Verksamheten styrs i huvudsak utifrån Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett stimulerande arbete där du kommer att få arbeta med frågor som spänner över hela området för personalfrågor. Du kommer att vara ett aktivt stöd till chefer och förvaltningsledning i såväl operativa som strategiska frågor. Du kommer att ingå i ett team med ett gemensamt ansvar för arbetsuppgifter och resultat.
Det kommer att finnas goda möjligheter att utveckla dina intresseområden inom
personalområdet.




KVALIFIKATIONER
Krav är att du är högskoleutbildad Personalvetare samt har erfarenhet av kvalificerat personalarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personalfrågor inom en kommun och helst har erfarenhet av personalfrågor inom omvårdnad. Du har arbetsrätt och avtal som en bas och gärna kunskap i vårt kollektivavtal Allmänna Bestämmelser. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med personalstatistik.
Arbetsuppgifterna förutsätter att du är självständig, drivande och arbetar på ett konsultativt sätt. Du har lätt för att samarbeta, god pedagogisk förmåga samt kan uttrycka dig väl i både tal och skrift och gillar omväxling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Lena Enström (ej v. 33)
0500-498342
Camilla Rehnström
0500-498449

Sammanfattning

Postadress

Omvårdnadskontoret, Personal- och utvecklingsenhet
Skövde, 54183

Liknande jobb


HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023

Personaladministratör

Personaladministratör

13 november 2023

intern position for Marketing

28 juli 2023