Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Handikappförvaltningen, Handikappförvaltningens kansli Handikappförvaltningen bedriver verksamhet inom hela Västra Götalandsregionen och består av habiliteringsverksamhet, hörsel- och dövverksamhet, synverksamhet samt tolkverksamhet.Förvaltningen har drygt 1 000 anställda.Förvaltningskansliet finns i Mariestad, Vänersborg och Göteborg.På kansliet handläggs främst personal- och ekonomifrågor som omfattar hela förvaltningen.Arbetsuppgifter Som personalsekreterare kommer du att arbeta konsultativt genom att ge råd och stöd till förvaltningens chefer i frågor som bland annat rör arbetsrätt, personalstatistik, rehabilitering, lönesättning, förhandlingsfrågor, personalplanering, rekrytering och diskrimineringsfrågor.Du kommer också att få ta ett ansvar för att driva och följa upp verksamhetsövergripande personalfrågor.Då vi är en regionövergripande verksamhet ingår resor i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleexamen inom personal- och arbetslivsfrågor eller annan relevant utbildning.Tjänsten förutsätter att du har stor initiativförmåga, positiv livssyn, är serviceinriktad och tydlig, har en pedagogisk förmåga samt kan uttrycka dig väl både i tal och i skrift.Du har erfarenhet från arbete inom personalområdet, gärna från offentlig verksamhet.Personlig lämplighet som t ex förmågan till social smidighet, samarbetsförmåga och flexibilitet är avgörande för att kunna utföra arbetsuppgifterna.Du måste ha körkort B eftersom arbetsuppgifterna medför resor i tjänsten.

Sammanfattning

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024