Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 39 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, låg skatt och en stor framtidsoptimism. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! I Ängelholms kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som personalsekreterare omfattar följande huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområde: Vi söker en personalsekreterare till kommunledningskontorets centrala personalenhet. Tjänsten som personalsekreterare innebär att du arbetar i ett team med flera specialister med olika inriktningar inom personalområdet. Tillsammans ger vi kommunens chefer det stöd de behöver för att genomföra sina uppdrag på ett effektivt sätt med god kvalitet. Du arbetar inom hela personalområdet med fokus på basservice till kommunens verksamheter rörande lag- och avtalsfrågor, lönefrågor och rehabilitering/arbetsanpassing. Det kan också bli aktuellt att medverka i olika utvecklingsprojekt. I arbetet har du mycket kontakt med chefer och andra anställda i kommunen samt med arbetstagarorganisationer. I uppdraget ingår också att vara sekreterare i kommunstyrelsens personalutskott med därmed sammanhängande administrativa uppgifter. KVALIFIKATIONER Vi förväntar oss att du har: Högskoleutbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig. Har en vilja och förmåga att ta egna initiativ och är van att driva arbetet självständigt samt ta eget ansvar för frågor inom området. Du är smidig och har lätt att skapa och vidmakthålla förtroendefulla relationer och samarbeta i många olika situationer. Du har analytisk förmåga och van att arbeta och tänka strategiskt. Några års arbetslivserfarenhet från personalarbete samt erfarenhet av att vara arbetsgivarföreträdare. Du har god datorvana från Officepaketet och helst erfarenhet från HR-system. Kommunen använder HR-systemet Personec P. Det är meriterande med erfarenhet från personalarbete inom offentlig verksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ledarskaparna Chefsrekrytering Håkan Olsson
0705-81 79 18
Fackliga företrädare nås via kundtjänst
0431-870 00
Rekrytering Experis Engineering Markus Holmgren
042-371642
Experis Engineering Markus Holmgren
042-371642
Redovisningschef Karin Jung
0431-46 81 88
Beredningskoordinator Bengt-Ove Ohlsson
0431-870 00
Skolintendent Emma Wernersson
0431-468610
Rektor Tommy Svensson
0431-46 84 94
Enhetschef Eva Storulv
0431-870 00
nås via kundtjänst Fackliga företrädare
0431-870 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ängelholms kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 14 juli 2010
  • Ansök senast: 15 augusti 2010

Besöksadress

Östravägen 2 26280 Ängelholm
None

Postadress

Ängelholm
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


HR-specialist

8 maj 2024

HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023

Personaladministratör

Personaladministratör

13 november 2023