Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Personalenheten är kommunens centrala personal- och lönefunktion. Enheten svarar för övergripande samordning av personalfrågorna utifrån en helhetssyn. Enheten svarar för det strategiska personalarbetet samt för löneadministration och hantering av de anställdas personuppgifter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna i tjänsten som personalsekreterare är i stort inom det psykosociala området med hantering av anpassnings- och rehabiliteringsärenden och allmän personaladministration inkl. arbetsrätt, i vilka du samordnar, ger råd och stöd i operativt såväl som strategiskt perspektiv till kommunens olika verksamheter. KVALIFIKATIONER Du ska ha en examen från PA-programmet/linjen. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunalt PA-arbete med frågor som anpassnings- och rehabiliteringsärenden, arbetsrätt och av att ge råd och stöd till organisationens chefer. Vi värdesätter om du har erfarenhet från något av de vanligaste PA/Lönesystemen. Vi förutsätter att du har en hög personlig integritet, mycket god datorvana samt att du är strukturerad, noggrann och effektiv med förmåga att hantera flera ärenden samtidigt ofta under tidspress.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ronneby kommun Växel
0457-61 80 00
Anders Thomsson, Lärarna Riksförbund
0457-618380, 0730-629560
Lärarförbundet
0457-618692, 0708-186922
Jonas Jönsson, Personalchef
0457-61 80 25
Informationsansvarig Heike Rosenquist
0457-61 87 45
Anita Holtne (Vision)
0457-61 84 92
Agnetha Wildros (SSR)
0457-61 82 01
Personalchef Kristina Wramsby
0457-618025
Marie Andersson. Lönesamordnare
0457-61 86 49
Personalchef Kristina Wramsby
0457- 61 80 25

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset 37280 Ronneby
None

Postadress

Karlshamnsvägen 4
Ronneby, 37280

Liknande jobb


HR-specialist

8 maj 2024

HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023

Personaladministratör

Personaladministratör

13 november 2023