Personalsekreterare

Arbetsbeskrivning

Personalsekreterare till Personalenheten, Servicekontoret.
Servicekontoret är kommunens basresurs för den tekniska och administrativa utförarverksamheten. Vi arbetar under företagsliknade former inom t.ex. anläggning, fastighetsservice och maskin- och verkstadsmekanik. Vi är ca 350 anställda och har en omsättning på ca 400 Mkr.
Det pågår en stort omorganisation i Borås Stad och en ny förvaltningsorganisation träder i kraft 1 januari 2011. För Servicekontorets del innebär det bland annat att nya verksamheter kommer att tillföras, till exempel kommunens centrala redovisningsservice, löneservice, it-service och telefonväxel.

På personalenheten är sex medarbetare placerade.

Arbetsuppgifter: Du kommer att fungera som stöd får våra chefer och arbetsledare när det gäller personalfrågor; bland annat arbetsrätt och avtalsfrågor, lönefrågor, rekrytering och rehabilitering. Du kommer att arbeta med samverkansfrågor, lokala förhandlingar och med att upprätta och revidera våra styrdokument på personalområdet. Du kommer också att vara en viktig resurs i arbetet med att utveckla personalfrågorna på förvaltningen.

Kvalifikationer: Du har en högskoleutbildning inom PA-området och några års erfarenhet av kvalificerat personalarbete och är van vid att arbeta konsultativt.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR-specialist

8 maj 2024

HR-specialist

29 november 2023

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

Samordnare till Sommarsol särskilt boende

23 november 2023

Personaladministratör

Personaladministratör

13 november 2023